Powered By

Generelle vilkår og betingelser

Version 2024-12-01

1. AFTALEPARTER

Tjenesteudbyder

GF Money Consumer Finance Denmark ApS (NordCredit ApS)

Carl Jacobsens Vej 16C, 4.

2500 Valby

Denmark

CVR-nr.: 38003399

Telefon: 78793734

Email: kundeservice@nordcredit.dk

Website: www.nordcredit.dk

(Fremover benævnt som “Kreditor “)

Kunde .

Dansk forbrugerkunde

(Fremover benævnt som “Låntager “)

Kreditor og Låntager benævnes samlet som “Aftaleparter” og hver for sig som “Aftalepart.”

2. KONTRAKTENS VILKÅR OG OMFANG

Anvendelse af Vilkår

Forholdet mellem de aftalende Parter reguleres af disse Vilkår og Betingelser, medmindre:

En separat skriftlig aftale erstatter eller ændrer disse Vilkår og Betingelser.

  • a) De kontraktlige dokumenter inkluderer de Standard Europæiske Forbrugerkreditoplysninger (SECCI) krævet af EU’s Forbrugerkreditdirektiv (Direktiv 2008/48/EF) og en særskilt kreditkontrakt, der specificerer de faktiske Vilkår og Betingelser.
  • b) Sammen med de Foreløbige Vilkår og Betingelser fastlægger disse Generelle Vilkår og Betingelser de kontraktlige rettigheder og pligter vedrørende kreditaftalen og det overordnede kundeforhold.
  • c) SECCI, som er en væsentlig del af de kontraktlige dokumenter, sikrer overholdelse af kreditaftaleloven og opfyldelse af kravene i EU’s Forbrugerkreditdirektiv.
  • d) Kreditkontrakten fastsætter Låntagerens kreditgrænse og væsentlige kreditvilkår, som påbudt under dansk lov om kreditaftaler, f.eks. § 8 i Bekendtgørelse af lov om kreditaftaler (LBK nr. 817 af 06/08/2019).

Bestemmelser, der er specifikke for virtuelle betalingskort og brugen af Visa-betalingskort og de tilknyttede rettigheder og forpligtelser ved elektroniske kortbetalinger, er til en hver tid gældende.

Tilvejebringelse af specifik brug af betalingstjenester vedrørende Wallester, ”Betingelser og vilkår for betalingskort”.

SECCI-formularen og eventuelle yderligere specificerede kreditdokumenter er integrerede dele af den kontraktlige aftale, hvilket sikrer overholdelse af dansk kreditaftalelovgivning og dermed beskytter forbrugerrettigheder som beskrevet i, f.eks. § 7a i Bekendtgørelse af lov om kreditaftaler (LBK nr. 817 af 06/08/2019) vedrørende krav til prækontraktuelle oplysninger.

3. DEFINITIONER

Kunde

Er en aftalepart i skikkelse af en forbruger, der har fået bevilget en VISA-kort kredit baseret på en aftale med Kreditor.

Distancesalg

Henviser til en situation, hvor en kontrakt for en tjenesteydelse indgås ved brug af fjernkommunikation på en sådan måde, at kunden eller betalingsinstrumentet ikke er fysisk til stede. Distancesalg anses ikke for at foreligge, når transaktionen ved brug af fjernkommunikation er forbundet med en eksisterende kontrakt eller drejer sig om ændring af en nuværende Kreditaftale.

Foreløbige vilkår og betingelser

De vilkår og betingelser og den standardiserede europæiske forbrugerinformation om kredit, der er udstedt forud for disse Generelle Vilkår og Betingelser. Sådanne foreløbige vilkår og betingelser er ikke længere gældende for Kreditaftalen mellem Aftaleparterne.

Internationale sanktioner

Henviser til økonomiske og andre sanktioner pålagt af Den Europæiske Union eller FN’s Sikkerhedsråd, indenlandske og udenlandske sanktioner (herunder, men ikke begrænset til, USA), meddelelser og ordrer udstedt af offentlige myndigheder eller andre lignende organer, såsom Office of Foreign Assets Control (OFAC).

Renteafgørelsesperiode

Henviser til værdien af den morarentesats, der justeres hvert halve år i henhold til § 5, stk. 1, i den danske rentelov med virkning fra henholdsvis den første dag i januar og juli for de følgende seks måneder.

Et Kort

Betyder et Visa debitkort. Kortet er virtuelt og udstedes ikke som et fysisk kort.

Kreditor

Betyder GF Money Consumer Finance Denmark ApS, en part til Kreditaftalen (långiveren).

Låntager

Betyder kunden, en part til Kreditaftalen.

Kortudsteder

Henviser til Wallester AS (registreringsnummer 11812882), en betalingstjenesteudbyder med registreret kontor på F.R. Kreutzwaldi 4, 10120 Tallinn, Estland, der har driftslicens nr. 4.1-1/224 udstedt af det estiske Finanstilsyn og en Visa Partner-licens udstedt af Visa. Wallester er ikke en del af kreditaftalen mellem Kreditgiver og Kunden. Wallester og Kunden indgår en separat aftale, hvor Wallester udsteder kortene, der er knyttet til Kundens konto åbnet hos Kreditgiveren, og leverer betalingstjenesten vedrørende transaktioner udført med kortet. Betingelserne for denne aftale findes i dokumentet “ Betingelser og vilkår for betalingskort” nedenfor.

Årlige omkostninger i procent (ÅOP)

Er beregning af de årlige omkostninger i procent, og udgør summen af renter, omkostninger og andre kontraktmæssige gebyrer, som Kreditor kender på tidspunktet for indgåelsen af kontrakten og som Låntager skal betale på grund af kreditforholdet, inklusive omkostningerne ved ekstra tjenester, hvis indgåelsen af en aftale om en anden tjenesteydelse er en forudsætning for at opnå kredit på de markedsførte vilkår.

Kreditaftale

Betyder en individualiseret kreditaftale mellem aftaleparterne.

Near Field Communication (NFC)

Er en teknologi, der muliggør kontaktløs betaling med et betalingsinstrument.

Tjenesteydelse

Betyder brug af et Visa debitkort og kredit givet til låntager.

En bankdag

En dag, hvor banker generelt har åbent i Danmark. Antagelse om bankdag henviser til en situation, hvor forfaldsdatoen for en afdrag på en faktura ikke falder på en bankdag, i hvilket tilfælde tilbagebetalingstidspunktet i henhold til forfaldsdatoen automatisk udskydes til den næste bankdag.

Debitorrente

Den rentesats, der anvendes på årsbasis på den udnyttede del af kreditten, hvor renter tilskrives månedligt (altså inklusive renters rente).

En sikkerhedskode

Er et trecifret nummer på kortet, der bruges til at autentificere kortet online. Sikkerhedskoden kaldes også CVC/CVC2 eller CVV/CVV2. Sikkerhedskoden findes i kundeportalen ved siden af kortet.

De Generelle Vilkår og Betingelser

Betyder disse vilkår og betingelser, den standardiserede europæiske forbrugerinformation om kredit og Kreditaftalen. De faktiske vilkår og betingelser udgør en bindende aftale mellem aftaleparterne.

Visa

Betyder International Card Organization Visa Europe Ltd.

4. AFTALENS DANNELSE OG NATUR

En bindende aftale mellem Kreditor og Låntager træder i kraft, når Kreditor udsteder en positiv kreditbeslutning som svar på Låntagers elektronisk underskrevne ansøgning.

En sådan aftale udgør en kontinuerlig revolverende kreditfacilitet.

Kreditaftalen forbliver i kraft på ubestemt tid, medmindre de aftalende Parter gensidigt bestemmer andet. Opsigelse er underlagt bestemmelserne i disse Generelle Vilkår og Betingelsers afsnit 5, 6 og 12, stk. 8, som specificerer de betingelser, under hvilke Kreditaftalen kan anses for ophævet eller afbrudt.

5. FORTRYDELSESRET

I henhold til § 19 i den danske kreditaftalelov har Låntager ret til at træde ud af Kreditaftalen inden for 14 kalenderdage efter dens indgåelse eller ved modtagelse af dens vilkår og nødvendige oplysninger, alt efter hvad der kommer sidst.

Træk på kreditten før fortrydelsesmeddelelse sendes kan ikke annulleres, men Kreditaftalen kan ophæves.

For at udøve fortrydelsesretten skal Låntager skriftligt underrette Kreditor inden for 14 dage fra et af de tidspunkter, der er anført ovenfor. Efter afgivelse af meddelelse om fortrydelse skal alle lånte midler og de påløbne renter fra brugsdatoen til tilbagebetalingsdatoen returneres inden for 30 dage. Manglende overholdelse vil ugyldiggøre meddelelsen om fortrydelse.

Skulle den sidste dag i fortrydelsesperioden falde på en helligdag, kan fristen for meddelelse om fortrydelse udskydes til den følgende hverdag.

Låntagers meddelelse om fortrydelse suspenderer retten til at benytte Kreditors tjenester, indtil yderligere instrukser er udstedt. Kreditor bevarer retten til at ophæve en sådan suspension.

Gentagne fortrydelser inden for tre måneder kan føre til en 12-måneders suspension fra at opnå nye kreditter fra Kreditor, som en forebyggende foranstaltning mod hvidvaskning af penge.

Fortrydelsesperiodens udløb påvirker ikke Aftaleparternes ret til at indgå en kreditaftale i henhold til afsnit 4.

6. OPSIGELSE AF KREDITAFTALEN

Låntager kan opsige Kreditaftalen med Kreditor ved at give skriftlig meddelelse. Alle skyldige beløb, inklusive påløbne renter og omkostninger (“Restbeløbet”), skal afvikles straks ved en sådan opsigelse.

Aftalen, som er revolverende og uden en specificeret varighed, kan opsiges af Kreditor med to måneders varsel i overensstemmelse med § 27(2) i den danske kreditaftalelov. Ved opsigelse fra Kreditors side, efter udløbet af varslingsperioden, er Låntager afskåret fra at benytte tjenesteydelserne og er forpligtet til at afvikle Restbeløbet i henhold til de aftalte vilkår. Opsigelsesmeddelelser kan sendes via e-mail eller almindelig post.

Kreditor kan opsige aftalen straks i tilfælde af misligholdelse, jf. afsnit 7.

7. MISLIGHOLDELSE OG MISBRUG

Manglende rettidig betaling for anvendte tjenester, inklusive eventuelle relaterede renter og gebyrer, udgør et kontraktbrud. Efter en betalingsmisligholdelse er Kreditor bemyndiget til at pålægge rykkergebyrer, inkassogebyrer og morarenter på den udestående kredit i henhold til de aftalte bestemmelser i Låntagers Kreditaftale.

I tilfælde af misligholdelse forbeholder Kreditor, eller en udpeget tredjepart, sig retten til at anvende juridiske gældsinddrivelsesmetoder og, uden yderligere juridisk handling, at håndhæve inddrivelsen baseret på Kreditaftalen.

8. KREDITORS RET TIL AT BEGRÆNSE BRUGEN AF TJENESTEYDELSEN

I overensstemmelse med den danske kreditaftalelov, specifikt §§ 27, 28 og de deri fastsatte principper, har Kreditor ret til at begrænse eller forhindre brugen af Tjenesten, hvis Kreditor har rimelig grund til at mistænke, at Kreditor kan misbruge Tjenesteydelsen eller forårsage skade på Tjenesteydelsen i strid med disse Vilkår og Betingelser, eller hvis dette er nødvendigt for at overholde juridiske forpligtelser, officielle instruktioner eller lignende beslutninger.

Derudover har Kreditor ret til at begrænse eller forhindre Låntageren i at bruge Tjenesten, hvis:

  • Kreditor har grund til at mistænke, at Tjenesteydelsen bliver brugt ulovligt, bedragerisk eller på lignende måder af en tredjepart ved at misbruge Låntagerens oplysninger, eller
  • Låntageren har ansøgt retten om gældssanering i henhold til reglerne i konkursloven, eller
  • der foretages udlæg i Låntageren aktiver, eller
  • Låntageren ikke har betalt den aftalte månedlige ydelse inden forfaldsdatoen angivet på fakturaen, bortset fra situationer hvor Låntageren og Kreditor har aftalt separat betaling af den månedlige ydelse, eller
  • Låntageren optages i RKI Registeret og registreres som ”dårlig betaler”, eller
  • Låntagerens solvens er væsentligt forringet, eller
  • gældende lovgivning eller officielle retningslinjer forpligter Kreditor til at begrænse eller forhindre Låntagerens brug af Tjenesteydelsen.

I henhold til Vilkårene og Betingelserne anses en væsentligt forringet solvens for at være situationer, hvor:

  • Låntageren er erklæret insolvent ved en officiel eller domstolsbeslutning, eller
  • Låntageren har ansøgt om gældssanering, virksomhedsrekonstruktion, konkurs, eller
  • en værge er blevet udpeget til Låntageren, eller
  • i lignende situationer hvor Kreditor mener, der er rimelig grund til at tro, at Låntagerens solvens/kreditværdighed allerede er væsentligt forringet eller vil blive forringet snart, så Låntageren ikke vil kunne opfylde sine tilbagebetalingsforpligtelser som aftalt.

Begrænsning eller forhindring af brugen af Tjenesteydelsen påvirker ikke Låntagerens forpligtelse til at tilbagebetale kreditten.

Hvis retten til at bruge Tjenesteydelsen er begrænset eller forhindret, skal Kreditor straks underrette Låntageren om begrænsningen eller blokeringen, bortset fra situationer hvor underretning er forbudt af en myndighedsbeslutning eller ved lov.

I de situationer, der er nævnt afsnit 8, er Låntageren ikke berettiget til kompensation fra Kreditor for direkte eller indirekte skader forårsaget af begrænsning eller forhindring af brugen af Tjenesteydelsen.

9. KREDITORS ANSVAR OG BEGRÆNSNING AF ANSVAR

Kreditor skal alene kompensere Låntager for den direkte skade, som Låntager er blevet påført på grund af Kreditors adfærd i strid med Betalingsloven eller Kreditaftalen. Låntager skal gøre rimelige foranstaltninger for at begrænse skade og/eller sit tab. Hvis Låntager undlader at gøre rimelige foranstaltninger for at begrænse skaden, må Låntager selv bære tabet.

Kreditor skal ikke være ansvarlig for nogen direkte eller indirekte skade, der er påført Låntager som følge af:

  • forstyrrelser og fejl, der kan opstå i Tjenesten og brugen af Tjenesteydelsen;
  • afbrydelse eller forstyrrelse af kommunikation, uanset om det er forårsaget af operatører, overbelastet kommunikation, strømafbrydelse eller lignende ekstern interferens eller forstyrrelse forårsaget af telekommunikation;
  • fejl eller forstyrrelser i tjenesteudbydernes informationssystemer, der er ansvarlige for at levere og udvikle Tjenesteydelsen; eller
  • skader afledt af force majeure, jf. afsnit 10.

10. FORCE MAJEURE

Ved indtræden af en force majeure-begivenhed har Aftaleparterne ret til at forsinke, begrænse eller helt suspendere opfyldelsen af deres respektive forpligtelser under Kreditaftalen. Force majeure er en uventet begivenhed, som en Aftalepart ikke kunne have forudset ved indgåelsen af kontrakten, og hvis begivenheder eller virkninger Aftaleparten ikke kunne have forhindret, undgået eller ved rimelig omhu have forudset, og som gør opfyldelsen under Kreditaftalen umulig eller væsentligt hindrer den eller gør opfyldelsen af Kreditaftalens forpligtelser økonomisk eller på anden måde urimelig. Force majeure-begivenheder omfatter for eksempel krig, interne uroligheder, sabotage, eksplosion, brand, voldsom storm eller andre usædvanlige vejrforhold, generel afbrydelse af trafik eller telekommunikation, strejke eller arbejdsstandsning af en kritisk gruppe, lockout beordret af en arbejdsgiverorganisation, boykot, udbrud af epidemi eller pandemi, handling fra myndighederne eller anden lige så væsentlig og usædvanlig grund med tilsvarende væsentlige og unikke virkninger samt andre generelt kendte og accepterede begivenheder og situationer klassificeret som force majeure. Aftaleparterne er ikke ansvarlige for eventuelle skader afledt af force majeure.

En Aftalepart, der bliver forhindret i at udføre sine forpligtelser under Kreditaftalen på grund af indtræden af en force majeure-begivenhed skal straks underrette den anden Aftalepart derom.

Kreditor er ikke ansvarlig for at forhindre eller afbryde brugen af Tjenesteydelsen eller en individuel betalingstransaktion eller række af betalingstransaktioner på grund af force majeure.

11. KOMMUNIKATION

Som regel bruges dansk eller engelsk sprog i kommunikationen mellem Aftaleparterne. Kreditor har ret til at optage telefonsamtaler vedrørende Låntagers transaktioner og telefonsamtaler med Låntager. Kommunikation mellem de aftalende parter er primært baseret på de nuværende kundeservicekanaler.

Låntager har ret til at modtage de gældende vilkår og betingelser, prisliste, anden information vedrørende Kreditaftalen og kundeforholdet samt skriftlige meddelelser ved at anmode om dem fra Kreditor. Kreditor kan opkræve et gebyr i henhold til prislisten og omkostninger ved posthåndtering for levering af vilkår, prislister, kontaktoplysninger eller andre dokumenter pr. post. Der er ingen omkostninger for elektronisk levering. Låntagere har en kontinuerlig mulighed for elektronisk at tjekke oplysninger vedrørende deres kundeforhold og kontrakter i kundeportalen og dokumenter sendt pr. e-mail.

Låntager skal straks underrette Kreditor, hvis der sker ændringer i Låntagers adresse, mobiltelefonnummer eller andre oplysninger, som Låntager har afgivet i kreditansøgningen.

12. ÆNDRINGER AF KREDITAFTALEN, AFTALEVILKÅR OG TJENESTEYDELSESPRISLISTEN

Kreditor kan i henhold til § 8 stk. 6 og 7 samt § 11 i den danske kreditaftalelov og disse Generelle Vilkår og Betingelser, ændre vilkårene i kreditaftalen som følge af ændringer i den relevante lovgivning eller myndighedspåbud. Sådanne ændringer kan foretages med et varsel på to (2) måneder, hvis ændringerne er til ulempe for Låntager. I sådanne tilfælde er Låntagers samtykke end ikke nødvendigt, fordi årsagen/årsagerne til ændringen/ændringerne ligger uden for Kreditors kontrol. Ligeledes er Låntagers samtykke ikke nødvendigt, når ændringer er til fordel for Låntager. Sådanne ændringer kan effektueres med et kortere varsel end to (2) måneder.

Ændringer i gebyrerne – som alle er relateret til frivillige ydelser og derfor ikke obligatoriske gebyrer, der er nødvendige for udnyttelse af den tildelte kredit – kan også ændres med et varsel på to (2) måneder og behøver ikke at samtykke fra Låntager. Frivillige servicegebyrer er (1) anmodning om papirfaktura (låntager modtager elektroniske fakturaer), (2) valutavekslingsgebyr, hvis låntager bruger betalingskortet til at købe varer og tjenesteydelser i fremmed valuta, (3) for at modtage en kopi af en liste over foretagne transaktioner, (4) kopi af kontoudtog og (5) anmodning om den særlige fakturabetalingsservice, ref. Prisbilaget.

Ligeledes kan misbrugsgebyret- der er relateret til misbrug af kreditkortet, dvs. hvis Låntager bruger Kortet til icke-godkendte højrisikoudgifter såsom online gambling, investeringer i kryptovaluta og pengeoverførselstjenester – ændres med et varsel på to ( 2) måneder uden Låntagers samtykke.

Generelt må de potentielle ændringer, der er angivet ovenfor, ikke på urimelig vis øge forpligtelser eller mindske rettigheder medmindre, sådanne ændringer er nødvendige på grund af lovændringer eller myndighedspåbud.

Hvis Låntager ikke vil anerkende de varslede nye gebyrer, kan Låntager opsige Kreditaftalen. I modsat fald fortsætter aftalen uændret, bortset fra at de nye gebyrer træder i kraft ved varslets udløb. Hvis Kreditaftalen opsiges, kan Låntager ikke bruge kreditten efter at have opsagt Kreditaftalen. Den skyldige kreditbalance skal i så fald tilbagebetales af Låntager i henhold til de aftalte vilkår.

Kreditor kan faktuelt begrunde ændringer i gebyrerne for frivillige tjenesteydelser og misbrugsgebyrer, f.eks. hvis:

  • Lovbestemmelser, myndighedsforanstaltninger eller lignende forhold medfører, at Kreditor øger omkostningerne til administration eller lignende i forbindelse med implementeringen af Tjenesteydelsen, som gebyret vedrører, eller i forbindelse med tjenesteydelser og administration, for hvilke der tidligere ikke er blevet opkrævet gebyrer,
  • Låntagers individuelle forhold betyder, at en specifik handling eller tjenesteydelse udført i forbindelse med administrationen af kreditten bliver betydeligt dyrere (f.eks. ændret betalingsmetode, flytning til udlandet osv.), eller
  • Kreditten kan ændres på grund af ændringer i lovgivningen, myndighedsforanstaltninger eller forhold uden for Kreditors kontrol.

Oplysninger om gebyrændringer for de frivillige tjenesteydelser og misbrug sendes til Låntager via e-mail eller brev med en klar og forståelig beskrivelse af ændringens omfang, begrundelsen for ændringen og om Låntagerens ret til at opsige Kreditaftalen.

For ændringer i Låntagers rentesats gælder reglerne i kreditaftalelovens § 8, stk. 6.

Låntagere kan gøre indsigelse mod ændringer, før de træder i kraft. Uenighed med ændringer giver mulighed for opsigelse af aftalen uden varsel.

Ændringer, der ikke er til ulempe for Låntager, foretages uden varsel ved offentliggørelse på Kreditors hjemmeside, ligesom ændringer, der er irrelevante for Låntagers rettigheder.

Låntagere kan opsige en tidsubestemt Kreditaftaler uden varsel, hvis de ikke vil acceptere ændringerne.

13. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGERr

Kreditor behandler personoplysninger i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning og officielle retningslinjer. Kreditor behandler personoplysninger for at implementere og udvikle tjenesteydelserne. Oplysningerne, der er lagret i kunderegistret, indhentes med samtykke fra Låntager, erhvervet fra offentlige registre vedligeholdt af myndighederne og verificeret fra kreditoplysnings- og kundeoplysningsregistre.

Kreditors privatlivspolitik, tilgængelig på Kreditors hjemmeside, giver detaljeret information om behandlingen af Kreditors data.

Ved i forbindelse med kreditansøgningen at acceptere de Foreløbige Vilkår og Betingelser, giver Låntager samtidig samtykke til og autoriserer Kreditor til at indsamle og behandle Låntagers data og andre nødvendige personoplysninger i henhold til Aftalens Vilkår og til at implementere Tjenesteydelsen. Når man indgår i et kreditforhold og disse Vilkår og Betingelser, forstår Kreditor, at Kreditor, som dataansvarlig, har ret og pligt til at behandle Låntagers data. Samtidig giver Låntager samtykke og autoriserer Wallester AS, virksomheden, der er ansvarlig for den tekniske serviceimplementering af Kortet og udstedelsen af betalingsinstrumentet, til at behandle data og kundedata og personoplysninger i det omfang, sådan behandling er berettiget og nødvendig for levering og sikkerhed af Vilkårene og Betingelserne og VISA Kort tjenesten i henhold til kravene i PCI DSS-standarden.

14. OVERDRAGELSE AF AFTALE

Kreditor forbeholder sig den eksklusive ret til at overdrage, overføre eller på anden måde videreføre Kreditaftalen, sammen med alle tilhørende rettigheder og forpligtelser, til en tredjepart valgt af Kreditor. Dette inkluderer retten til yderligere at overføre rettighederne. Kreditor har også tilladelse til at videregive enhver information relateret til Låntager, inklusive detaljer om kreditudstedelse, kontoadministration og nødvendige personoplysninger, til enhver erhverver uden behov for forudgående samtykke fra Låntager.

Omvendt har Låntager ikke bemyndigelse til at overdrage, overføre eller delegere nogen rettigheder eller forpligtelser Kreditaftalen eller dens ledsagende vilkår og betingelser til nogen tredjepart.

Betingelser for kreditten

15. ANSØGNING OG TILDELING AF KREDIT

Ansøgning om en kreditaftale skal ske online. Låntageren identificerer sig med en elektronisk signatur, såsom MitID. Kreditor har ret til at gemme blandt andet Låntagerens IP-adresse eller lignende placeringsdata og andre oplysninger vedrørende tidspunktet for kreditansøgningen.

Kredit kan bevilges til en dansk ansøger, som er fyldt 18 år, har retsevne og generelt forvalter sin økonomi godt. Ansøgeren skal have fast bopæl i Danmark, have en personlig e-mail og mobiltelefonnummer, være kreditværdig, ikke stå i registre som RKI/Debitorregisteret, have en dansk bankkonto til sin rådighed og, ifølge Kreditors vurdering, kunne opfylde forpligtelserne i Kreditaftalen.

Ansøgeren, der har underskrevet kreditansøgningen, er ansvarlig for at overholde kreditbetingelserne og for sin personlige anvendelse af betalingskortet. Kredit kan ikke ansøges på vegne af en anden person, og en kreditansøgning kan ikke underskrives solidarisk af flere personer.

De generelle krav til en godkendt kreditbeslutning er, at ansøgeren er pålidelig og kreditværdig baseret på en kreditværdighedsvurdering, og at ansøgeren ikke har anden overforfalden gæld til Kreditor. Hvis en Låntager ansøger om en forhøjelse af kreditgrænsen, kræves det derudover, at der ikke er sket eller forventes at ske væsentlige ændringer i Låntagerens kreditværdighed og solvens. Kreditor skal baseret på de oplysninger, der er indeholdt i ansøgningen informere ansøgeren / Låntageren om hvorvidt kreditansøgningen er blevet imødekommet eller afslået.

Kreditor er til enhver tid under kreditforholdets løbetid berettiget til at foretage en kreditværdighedsvurdering. Ansøgeren / Låntageren skal efterkomme alle anmodninger om at fremsende informationer, som Kreditor måtte anmode om for at foretage eller forny en kreditværdighedsvurdering.

Kreditor har ret til at kontrollere oplysninger relateret til vurderingen af Låntagerens kreditværdighed og kundeforholdet gennem hele kontraktforholdets løbetid.

Kreditor forbeholder sig retten til at afvise en kreditansøgning baseret på en samlet kreditvurdering. I tilfælde af en kreditafvisning baseret på en databasesøgning vil Kreditor samtidig informere ansøgeren / Låntageren om, hvilken database der er anvendt under søgningen og resultatet af søgningen, der er udført for at vurdere ansøgerens / Låntagerens kreditværdighed.

Kreditor har ret til at anmode om yderligere oplysninger end de, der er anført i en ansøgning i det omfang, Kreditor anser det for nødvendigt. De af Kreditor anmodede dokumenter kan vedhæftes kreditansøgningen der uploades online eller sendes til Kreditor enten via e-mail eller med almindelig post. Kreditor er ikke forpligtet til at returnere indsendte dokumenter. Kreditor er ikke ansvarlig for tab af post, kommunikationsfejl eller eventuelle omkostninger forbundet med fremskaffelse af dokumenter.

I forbindelse med kreditansøgningen og inden indgåelsen af Kreditaftalen modtager ansøgeren forhåndskreditinformation (“Forudsætninger”), der består af nærværende vilkår og betingelser samt den standardiserede europæiske forbrugerinformation om kredit (”Foreløbige Vilkår og Betingelser”). Sådanne Foreløbige Vilkår og Betingelser etablerer dog ikke en aftale mellem aftaleparterne.

Når ansøgeren har bekræftet, at have læst og accepteret de Foreløbige Vilkår og Betingelser, kan ansøgeren fortsætte med kreditansøgningen.

Når ansøgeren har underskrevet Kreditaftalen med en elektronisk signatur, skal Kreditor levere Kreditaftalen og de Generelle Vilkår og Betingelser til den af ansøgeren oplyste e-mailadresse eller sende dem til Kreditors digitale indbakke.

16. LÅNTAGERS FORPLIGTELSE TIL AT GIVE OPLYSNINGER

Ved ansøgning om kredit erklærer ansøgeren, at de afgivne oplysninger er korrekte og sandfærdige. Ansøgeren er ansvarlig for nøjagtigheden af de afgivne oplysninger. Kreditor kan ikke holdes ansvarlig for fejl i kreditansøgningen eller eventuelle forsinkelser, de forårsager.

Hvis ansøgeren opdager eller har mistanke om, at der er givet ufuldstændige eller forkerte oplysninger til Kreditors elektroniske informationssystemer i forbindelse med kreditansøgningen eller en anden sammenhæng, skal ansøgeren straks rette henvendelse til Kreditors kundeservice for at få fejlen/fejlene rettet.

Ansøgeren/Låntageren skal informere Kreditor om sin korrekte kontaktinformationer og holde øje med at disse registres korrekt af Kreditor. Hvis ansøgeren/Låntageren undlader at meddele en kontaktinformationsændring og Kreditor derfor er nødsaget til at indhente oplysning om ansøgerens/Låntagerens korrekte kontaktinformationer fra andre kilder, har Kreditor ret til at opkræve ansøgeren/Låntageren for eventuelle rimelige omkostninger, som Kreditor er blevet påført som følge af ansøgerens/Låntagerens undladelse. Ansøgeren/Låntageren er pligtig at give Kreditor fyldestgørende oplysninger, der beskriver hans/hendes økonomiske situation samt fremsende behørig dokumentation herfor til brug for kreditværdighedsvurderingen og Kreditors beslutning om at bevillige eller afvise en kreditansøgning.

17. KREDITVÆRDIGHEDSVURDERING

I henhold til lov om forbrugslånsvirksomhed er Kreditor pligtig at foretage en vurdere af en ansøgers/Låntagers kreditværdighed, likviditet og solvens under kreditansøgningen og gennem hele kundeforholdet.

Der indhentes og kontrolleres oplysninger om ansøgeren/Låntageren i CPR-registeret (personnummerregister), Tinglysningen (ejendoms- og pantregister), RKI-registeret, debitorregisteret, E-skat samt andre offentligt tilgængelige kreditoplysningsregistre. Låntageren forpligter sig til at afgive de nødvendige oplysninger med henblik på at Kreditor kan foretage den lovpligtige kreditværdighedsvurdering af ansøgeren / Låntageren. Derudover giver ansøgeren / Låntageren Kreditor ret til at indsamle og behandle oplysninger modtaget fra andre af ansøgerens/Låntagerens kreditorer om tidligere ydede kreditter til ansøgeren/Låntageren. Ansøgeren/Låntageren giver samtykke til, at Kreditor må videregive sådanne oplysninger vedrørende Låntageren til andre kreditorer der abonnerer på undersøgelsessystemet KreditStatus.

Ansøgeren/Låntageren erklærer, at han/hun forstår og accepterer, at Kreditor vil undersøge Låntagerens kreditværdighed ved hjælp af en tjenesteydelse leveret af en tredjepart. Ved ansøgning om kredit logger ansøgeren/Låntageren ind på sin netbank og gør detaljer om sine bankkontotransaktioner tilgængelige for Monthio ApS , Kreditz AB eller GoCardless Ltd. Ansøgeren/Låntageren skal bruge Monthio, Kreditz, eller GoCardless-tjenesten i henhold til vilkårene og betingelserne for den respektive tjenesteudbyder. Monthio, Kreditz, eller GoCardless vil vurdere ansøgerens/Låntagerens kreditværdighed, som gøres tilgængelig for Kreditor. Ansøgeren/Låntageren giver samtykke til at den kreditværdighedsvurdering, der udarbejdes af Monthio, Kreditz, eller GoCardless, må anvendes af Kreditor til at beslutte, om en kreditfacilitet skal tildeles.

18. BRUG AF KREDIT OG KREDITGRÆNSE

Ved bevilling af en Kreditaftale udstedes der samtidig til Låntageren et virtuelt betalingskort. Låntageren har ret til at bruge det bevilgede betalingskort med den kreditgrænse, der er angivet i Kreditaftalen.

Anvendelsen af den bevilgede kredit er begrænset. Før rettidig betaling af den første faktura kan der maksimalt udbetales 10.000 kr. fra kreditten. Hvis kreditgrænsen er under 10.000 kr., kan hele kreditten anvendes uden begrænsninger.

For hver faktura betalt til tiden i henhold til afsnit 21 øges den tilgængelige kreditgrænse med 5.000 kr. op til den bevilgede maksimale kredit. Den tilgængelige kreditgrænse kan ikke øges udover kreditgrænsen.

En kreditgrænse gives for et virtuelt Visa debitkort.

Beføjelsen til at træffe den endelige kreditbeslutning ligger altid, og under alle omstændigheder, hos Kreditor.

19. FORØGELSE AF KREDITGRÆNSE

Låntageren kan ansøge om en forøgelse af kreditgrænsen, hvis tre på hinanden følgende fakturaer er betalt før eller på forfaldsdatoen, som beskrevet i afsnit 21. Den maksimale forøgelse af kreditgrænsen kan ikke overstige 5.000 kr. i hvert enkelt tilfælde. Ansøgningen vil blive underlagt en ny kreditværdighedsvurdering, før en ansøgning kan blive godkendt.

Enhver forøgelse af kreditgrænsen sker uden oprettelse af en ny kreditaftale. De Generelle Vilkår og Betingelser vil gælde uanset kreditgrænsen.

Efter en mulig forøgelse af kreditgrænsen skal tre yderligere fakturaer betales til tiden, før der kan ansøges om en ny forøgelse.

En forøgelse af kreditgrænsen kan kun ske op til den kreditgrænse, der er fastsat for Kreditaftalen og maksimalt 25.000 kr.

En tidligere tildelt kredit til en Låntager garanterer ikke, at en ansøgning om en forøgelse af kreditgrænsen vil resultere i en forøgelse. Hver kreditansøgning og ansøgning om forøgelse af kreditgrænsen vurderes som en individuel transaktion baseret på omstændighederne og oplysningerne på ansøgningstidspunktet.

Hvis kreditansøgningen afvises, forbeholder Kreditor sig retten til at ignorere krav og yderligere dokumentation fra Låntageren.

Kreditor har altid ret til at beslutte at forøge kreditgrænsen.

20. OPKRÆVNING AF GEBYR FOR KORTBETALINGER

Vekselkontorer, andre tjenesteudbydere og handlende, hvor betaling med kort sker fysisk eller via internettet, har ret til at opkræve deres servicegebyr i forbindelse med korttransaktionen.

Kreditor er ikke ansvarlig for eventuelle gebyrer, som tredjepart pålægger en transaktion ved brug af Kortet.

21. TILBAGEBETALING AF KREDIT

Låntageren skal tilbagebetale kreditten til Kreditor i månedlige afdrag i henhold til de Generelle Vilkår og Betingelser samt Kreditaftalen. Aftaleparterne kan i fællesskab skriftligt aftale ændringer i individuelle eller flere afdrag eller betalingsplaner.

Det månedlige afdrag er 3 % af den åbne saldo, men altid mindst 100 kr. (“Mindsteydelsen”). Låntageren har ret til at betale højere afdrag end det månedlige afdrag eller hele kreditten før tid uden ekstra omkostninger.

Hvis den åbne saldo på kreditten er mindre end det ovennævnte minimumsafdrag, forfalder saldoen fuldt ud ved næste afdragsydelse. Den åbne saldo inkluderer den trukne kredit, kreditservicegebyr, renter og omkostninger til eventuelle frivillige tjenesteydelser.

Hvis Låntageren betaler kreditten eller en del af den før tid, fratrækkes en del af kreditomkostningerne for den ubrugte kreditperiode fra de resterende ubetalte tilgodehavender. Kreditor kan dog opkræve og færdiggøre de faktiske udgifter, der er specificeret i Kreditaftalen for aktiviteter relateret til etablering af den pågældende kredit.

Afdraget allokeres først til eventuelle gebyrer, renter og omkostninger til de frivillige tjenesteydelser og derefter til nedbringelse af hovedstolen. Fakturaen for de månedlige afdrag sendes den 20. i hver måned. Kreditor kan ændre faktureringsdatoen, hvilket ikke må være til skade for Låntageren. Det månedlige afdrag skal betales til Kreditor fuldt ud senest på forfaldsdatoen, der er angivet på fakturaen. Betaling kan ske på den følgende arbejdsdag, hvis forfaldsdatoen ikke er en arbejdsdag, hvor bankerne har åbent. Betalinger mod Mindsteydelsen bør foretages ved direkte debitering som beskrevet i afsnit 22. Låntageren kan dog vælge alternative betalingsmetoder, hvis nødvendigt. Manglende opsætning af direkte debitering kan resultere i, at Kreditor begrænser brugen af kreditfaciliteten.

Hvis Låntageren af en eller anden grund ikke har modtaget fakturaen, afskærer dette ikke Låntagerens forpligtelse til tilbagebetaling, da fakturaen og betalingsoplysningerne vedrørende tilbagebetalingen kan ses i Kreditors elektroniske systemer. Låntageren har bekræftet, at han/hun forstår, forpligtelserne i forhold til tilbagebetaling.

Hvis Låntageren meddeler Kreditor, at fakturaen modtaget fra Kreditor er uberettiget af en hvilken som helst anden grund end fakturaens indhold eller mistænker, at han/hun har været offer for en forbrydelse, forpligter Låntageren sig til at bidrage til Kreditors undersøgelse og at anmelde den formodede lovovertrædelse til Kreditor.

Låntageren kan anmode Kreditor om at refundere det beløb, der er betalt på grund af overbetaling eller dobbeltbetaling, men Kreditor vil opkræve et ekspeditionsgebyr på et hundrede (100,00) kr. for sådanne refunderinger. Overbetalinger og dobbeltbetalinger på mindre end et hundrede (100,00) kr. vil ikke blive refunderet.

Hvis Låntageren rapporterer et forkert kontonummer eller andre oplysninger, der resulterer i, at Kreditor pådrager sig yderligere undersøgelsesarbejde i forbindelse med pengetransaktioner, fakturering og Låntagerens kundeforhold, vil Kreditor være berettiget til at opkræve Låntageren et maksimalt afregningsgebyr på fem hundrede (500,00) kr. Som kompensation for sådant yderligere undersøgelsesarbejde.

22. DIREKTE DEBITERING (BETALINGSSERVICE) (“BS”)

Kreditor debiterer Låntagerens konto gennem Kreditors fakturaleverandør Riverty Denmark A/S med det minimumsbeløb, der skal betales i henhold til den aktuelle måneds opgørelse på den meddelte forfaldsdato. Hvis forfaldsdatoen falder på en weekenddag eller helligdag, vil debiteringen blive foretaget den næste hverdag. Dækningen kontrolleres på hverdagen før forfaldsdatoen. Den kontoførende bank er ikke forpligtet til at verificere autorisationen af debiteringer eller specifikt meddele dem. Låntageren forpligter sig til at have tilstrækkelige midler på kontoen senest dagen før forfaldsdatoen.

Hvis BS ikke kan forbinde, eller beløbet ikke er blevet debiteret, ændrer det ikke på Låntagerens forpligtelser i henhold til afsnit 21.

Låntageren accepterer, at betalingen kan foretages ved debitering fra den angivne konto eller en konto, der senere udpeges af Låntageren efter anmodning fra Kreditor til betaling på en specifik dag (“forfaldsdatoen”) via BS. Låntageren accepterer, at Kreditors betalingstjenesteudbyder håndterer behandlingen af personoplysningerne, der er angivet i dette samtykke, og at Kreditors betalingstjenesteudbyder og BS er ansvarlige for administrationen af tjenesten. Dataansvarlige for denne behandling af personoplysninger er Kreditors betalingstjenesteudbyder. Låntageren kan anmode om adgang til eller rettelse af personoplysningerne ved at kontakte Kreditors betalingstjenesteudbyder. Yderligere oplysninger om behandling af personoplysninger i forbindelse med betalinger kan findes i disse Generelle Vilkår og Betingelser og i Kreditaftalen.

Låntageren kan til enhver tid trække sit samtykke tilbage. Hvis Låntageren trækker sit samtykke tilbage, kan Kreditor ophæve Kreditaftalen.

23. SAMLEDE OMKOSTNINGER, DER SKAL BETALES

De samlede omkostninger, som Låntageren skal betale, afhænger af brugen af kreditten, den bevilgede kreditgrænse, rettidig udførelse af tilbagebetalinger, de valgte tillægstjenester og varigheden af Kreditaftalen.

Låntagerens forpligtelse til at betale renter begynder den dag, Låntageren har anvendt kreditten. Låntageren skal betale renter på den udestående åbne saldo til enhver tid i henhold til Kreditaftalen.

Det samlede beløb af kreditten, der skal betales, beregnes ved underskrivelsen af Kreditaftalen, forudsat at hele kreditten trækkes samtidig. Kortets rentesats og gebyrer forbliver uændrede gennem hele kreditperioden, og under forudsætning at tilbagebetalinger foretages til tiden som aftalt. Den estimerede beregning tager hensyn til de kontraktmæssige tilbagebetalingsomkostninger.

24. RENTEN PÅ KREDITTEN

Renteberegning og tilskrivning:

Saldoen for renteberegning bestemmes ud fra de beløb, Låntageren har udnyttet fra tjenesteydelsen pr. rentedato.

Ubetalte gebyrer og renter tilskrives månedligt. Det betyder, at renter og gebyrer, der ikke er betalt ved månedens udgang, lægges til hovedstolen (det udestående beløb, som Låntageren skylder), hvilket øger saldoen, som fremtidige renteberegninger er baseret på.

Tilskrivning sikrer, at ubetalte renter og gebyrer bliver en del af hovedstolen, hvilket medfører, at de pålægges renter i efterfølgende måneder.

Rentesats:

Den nominelle månedlige rentesats, der anvendes på saldoen, er 1,875 %, hvilket svarer til en årlig fast debitorrente på 24,97 % og en årlig simpel rente på 22,50 %.

Renter beregnes dagligt på den aktuelle saldo, inklusive tilskrevne renter og gebyrer fra tidligere måneder.

Den beregnede rente lægges til kontosaldoen ved udgangen af hver beregningsperiode, specifikt på den sidste dag i hver måned, hvilket afspejler saldoens sammensatte karakter.

Årlige omkostninger i procent (ÅOP):

De årlige omkostninger procent (ÅOP), defineret af forbrugerlovgivningen for en 12-måneders tilbagebetalingsperiode, beregnes til 24,97 %. Denne ÅOP inkluderer alle omkostninger forbundet med kreditten, hvilket giver en samlet rente til sammenligningsformål.

De anslåede årlige omkostninger i procent (ÅOP) forbliver konstant på tværs af forskellige beløb i danske kroner af den bevilligede kredit, hvilket afspejler de standardiserede kreditomkostninger som en procentdel af den årlige omkostning.

Rentejusteringer:

Kreditrenten kan justeres som reaktion på udefrakommende beslutninger eller på grund af andre udefrakommende omkostningsændringer, som Kreditor ikke med rimelighed kunne have forudset, da kreditten blev bevilget.

Låntagerne vil blive underrettet om ændringer i rentesatsen, før sådanne ændringer træder i kraft, hvilket sikrer gennemsigtighed og overholdelse af relevante regler.

25. GEBYRER FOR ANVENDELSE AF FRIVILLIGE

Gebyrer for frivillige tjenesteydelser – dvs. relateret til brugen af en Tillægstjeneste (i henhold til en særskilt, frivillig aftale) og misbrugsgebyrer – dvs. manglende overholdelse af kreditvilkår – opkræves efter de takster og principper, som fremgår af afsnit 12 og prisbilaget. Kreditor har ret til at ændre disse gebyrer under de omstændigheder, der er anført under afsnit 12 i disse Generelle Vilkår og Betingelser. I henhold til prisbilaget opkræves Låntageren et varslingsgebyr for papirvarsler om betalinger. Låntageren skal også kompensere Kreditor for omkostninger og arbejdskraftressourcer relateret til overvågning og inddrivelse af Kreditors krav mod Låntageren eller en anden ansvarlig part, så som kompensation for inkassoomkostninger og inddrivelsesomkostninger, herunder fogedretsomkostninger.

Ved beregning af det maksimale beløb af kreditomkostninger skal ingen renter eller omkostninger baseret på gebyrer, forsinkelser eller andre omkostninger, der opstår som følge af Låntagerens kontraktbrud, eller omkostninger betalt for tillægstjenester, beregnes som kreditomkostninger på tidspunktet for indgåelsen af Kreditaftalen, hvis indgåelsen af en aftale om en tillægstjeneste ikke er en forudsætning for at opnå kredit på de markedsførte vilkår, da sådanne gebyrer eller omkostninger ikke er pålagt Kreditor og derfor ikke kendte på tidspunktet for indgåelsen af Kreditaftalen. Det er derfor ikke muligt for Kreditor at forudse andre omkostninger end de, der er baseret på de oplysninger, der er/var tilgængelige på tidspunktet for indgåelsen af Kreditaftalen.

26. YDERLIGERE FRIVILLIGE TJENESTEYDELSER

Under kreditforholdet kan Låntageren tilvælge frivillige tillægstjenester til sit virtuelle betalingskort. Tillægstjenester er ikke en forudsætning for at opnå kredit på de markedsførte vilkår, og deres tilvalg kræver en separat og eksklusiv beslutning fra Låntageren om brugen af tillægstjenesten.

Kreditforholdet omfatter ingen tillægstjenester.

27. RENTE VED FORSINKEDE BETALINGER

I tilfælde af ikke-rettidig betaling af afdrag vil det manglende afdrag blive forrentet med den officielle udlånsrente fra Nationalbanken plus 8 % pr. år blive opkrævet som morarente i henhold til reglerne om morarenter i renteloven. Morarenten påløber fra den første dag efter forfaldsdatoen. Restgælden på lånet forrentes fortsat med den i kreditaftalen aftalte rentesats.

Derudover kan der pålægges rykkergebyrer og inkassoomkostninger i henhold til inkassoloven og renteloven.

28. OPSIGELSESKRITERIER FOR KREDITTEN

Forbrugerinitieret opsigelse: Låntageren kan opsige den revolverende kredit uden at pådrage sig gebyrer, medmindre der tidligere er aftalt en opsigelsesperiode på op til en måned.

Kreditorinitieret opsigelse: Kreditor forbeholder sig retten til at opsige Låntagerens revolverende kredit ved at give Låntageren mindst to måneders skriftligt varsel, på papir eller et andet varigt medium. Dette varsel vil beskrive årsagen til opsigelsen i overensstemmelse med Kreditors standardvilkår.

Opsigelse baseret på objektive kriterier: Under visse omstændigheder kan Kreditor opsige Låntagerens ret til at trække på kreditten baseret på objektivt begrundede årsager. Hvis en sådan situation opstår, vil Kreditor informere Låntageren skriftligt eller gennem et andet varigt medium, og beskrive årsagerne til opsigelsen, så vidt muligt før opsigelsen træder i kraft, men ellers umiddelbart derefter. Denne foranstaltning sikrer klarhed og retfærdighed i forvaltningen af kreditten.

Objektive kriterier inkluderer, men er ikke begrænset til, følgende:

  • Betydelig forværring af kreditværdighed: Et mærkbart fald i Låntagerens finansielle stabilitet eller kreditvurdering, hvilket tyder på, at Låntageren måske ikke længere er i stand til at opfylde sine tilbagebetalingsforpligtelser.
  • Svigagtig aktivitet: Bevis på Låntagerens svigagtige aktivitet eller misbrug af kreditfaciliteten, så som at give falske oplysninger under ansøgningsprocessen eller bruge kreditten til ulovlige formål.
  • Gentagne misligholdelser: Hyppig eller gentagen manglende betaling til tiden indikerer en vedvarende manglende evne eller vilje til at overholde kreditvilkårene.
  • Overtrædelse af aftalevilkår: Overtrædelse af specifikke kreditvilkår, der ikke er relateret til betaling.
  • Regulatoriske eller juridiske ændringer: Ændringer i juridiske eller regulatoriske krav, der gør det umuligt at fortsætte kreditten eller udsætter Kreditor for øget risiko.
  • Driftsændringer fra Kreditors side: Ændringer i Kreditors forretningsmodel eller driftskapacitet kan nødvendiggøre opsigelse af visse kreditordninger.

I tilfælde af ubetalte fakturaer eller manglende opfyldelse af tilbagebetalingsforpligtelserne gælder følgende vilkår:

Meddelelse: Hvis der er et betydeligt overtræk i en periode på over en måned, vil Kreditor straks informere Låntageren skriftligt om overtrækket, herunder det involverede beløb og eventuelle tilknyttede rentesatser, bøder eller omkostninger.

Konsekvenser af manglende betaling: Hvis Låntageren ikke opfylder sine betalingsforpligtelser under Kreditaftalen, har Kreditor ikke ret til at kræve betaling af beløb, der endnu ikke er forfaldne, eller håndhæve nogen aftalte særlige juridiske virkninger af en sådan manglende betaling, medmindre Låntageren har været i misligholdelse af et beløb i 30 dage efter forfaldsdatoen, jf. ”Specifikke betingelser for det virtuelle kort og dets brug under afsnit 30 i disse Generelle Vilkår og Betingelser.

Disse vilkår er designet til at sikre gennemsigtighed og retfærdighed. De giver Låntageren klare oplysninger om hans/hendes rettigheder og forpligtelser vedrørende opsigelse af den revolverende kreditfacilitet.

Låntageren har ret til at tilbagebetale eller rette enhver misligholdelse af kontrakten inden for ti dage (10) (“varslingsperioden”) fra Kreditors udstedelse af opsigelsesbrevet til Låntageren. Hvis Låntageren betaler det forfaldne beløb eller retter anden misligholdelse af Kreditaftalen inden udløbet af varslingsperioden, vil opsigelsen bortfalde.

Med opsigelsen kan Kreditor overlade inddrivelsen af fordringer til et eksternt inkassofirma, advokatfirma eller en lignende tredjepart. Sådanne eksterne inkassoomkostninger skal udelukkende bæres af Låntageren. Sådanne inddrivelsesomkostninger er ikke inkluderet i kreditomkostningerne specificeret i de Foreløbige vilkår og betingelser.

29. REGISTRERING I KREDITOPLYSNINGSREGISTERET AF MANGLENDE BETALING

Hvis Låntageren er forsinket med betalingen i mere end 90 dage fra den oprindelige forfaldsdato, har Kreditor ret til at registrere forsinkelsen i kreditoplysningsregistre, herunder men ikke begrænset til RKI/Debitor Registeret.

I kommunikationen med Låntageren vil Kreditor informere Låntageren om muligheden for at tilføje en negativ note til kreditoplysningsregistre.

SÆRLIGE BETINGELSER FOR DET VIRTUELLE KORT OG DETS BRUG

30. KORTUDSTEDELSE

En forudsætning for udstedelse af et betalingskort er, at Kreditor har bevilget Låntageren kredit i henhold til disse vilkår og betingelser. Kortet er aktivt og klar til brug umiddelbart efter, at kreditbeslutningen er truffet, medmindre andet er aftalt mellem aftaleparterne. Kortets aktive gyldighedsperiode og udløbstidspunkt er angivet på kortet.

Kortet udstedes kun til en myndig dansk forbruger med retsevne.

Kun ét kort per gyldigt kundeforhold kan udstedes til en låntager. Det er ikke muligt at ansøge om et parallelt kort til kortet. Når kortets gyldighedsperiode er udløbet, vil der ikke automatisk blive udstedt et nyt kort, men Låntageren skal ansøge om et nyt kort. Låntageren kan også meddele behovet for et nyt kort inden udløbet af kortets gyldighedsperiode.

31. KORTFUNKTIONER OG KORTTRANSAKTIONER

Kortet er et debitkort.

Kortet er ikke knyttet til en bank- eller indlånskonto, er ikke et kreditkort og kan ikke bruges som bevis på identitet.

Kortet er et virtuelt kort, der ikke udstedes som et fysisk kort. Kortet indeholder en sikkerhedskode.

Kortet er beregnet til elektroniske betalinger i butikker, onlinebutikker, fjerntransaktioner via internettet og kontinuerlige ordrer ved hjælp af Visas betalingsmetoder de af Visa accepterede ”Merchants” (handelssteder) (“Korttransaktion”). Bemærk venligst, at betaling til Merchants, der ikke tilbyder salg af varer eller tjenesteydelser i danske kroner vil udløse et vekselgebyr, jf. prisbilaget. Det er umuligt at hæve penge fra pengeautomater, og kontanter kan ikke indbetales på kortet. Kortet kan bruges som betalingsmiddel til korttransaktioner i Danmark og i udlandet (OBS: køb i fremmed valuta vil udløse et vekselgebyr, jf. prisbilaget) til køb af produkter og tjenesteydelser fra tjenesteudbydere, der accepterer brugen af et debitkort udstedt af internationalt kortfirma.

Korttransaktioner udføres som kontaktløse betalinger ved hjælp af NFC-teknologi eller ved at indtaste kortoplysninger i det angivne felt.

Låntageren skal bekræfte sin identitet med brug af en stærk elektronisk identifikation i forbindelse med korttransaktionen, undtagen i situationer, hvor kontaktløse betalinger anvendes.

Låntageren skal verificere beløbet for korttransaktionen, der skal betales, før korttransaktionen udføres. Når korttransaktionen er startet, anses Låntageren for at have verificeret beløbet og accepteret det som korrekt.

I forbindelse med online korttransaktioner kan Låntageren blive bedt om at give stærk elektronisk identifikation eller andre oplysninger, såsom kortnummer eller sikkerhedskode.

Yderligere betalingsmidler kan kun indlæses på kortet med kredit bevilget af Kreditor i henhold til Kreditaftalens vilkår og betingelser.

32. KORTIDENTIFIKATION

Kortidentifikationsoplysningerne gemmes i Kreditors elektroniske kundeportal (“Dashboard”). Hver låntager har deres legitimationsoplysninger og deres kundekonto.

Kortlegitimationsoplysninger er beskyttet af to-faktor autentificering (“2FA”) (“2-Faktor Autentificering”).

Kortidentifikationsoplysninger vil kun blive sendt til Låntageren pr. post ved en separat og begrundet anmodning. Kreditor kan opkræve de faktiske forsendelsesomkostninger for sådanne postforsendelser.

33. SIKKER BRUG AF KORTET

Kortet og relaterede identifikationsdata må kun bruges af Låntageren, som kortet er udstedt til. Kortet må ikke bruges til at købe produkter eller tjenesteydelser, hvis køb er i strid med den gældende lovgivning i Danmark.

Legitimationsoplysningerne for det virtuelle kort sidestilles med PIN-koden for et fysisk kort. Identifikationsdata er underlagt det samme ansvar, omhu og opbevaringsforpligtelser som PIN-koder på fysiske kort.

Låntageren må ikke skrive, kopiere eller opbevare kortidentifikationsdata på en usikker måde. Låntageren vil være den person, der anses for at have betalt med kortet.

Kortnummer, Låntagerens navn, kortets gyldighedsperiode, sikkerhedskode, Låntagerens faktureringsadresse og andre kortoplysninger er kortidentifikationsdata, der indebærer en risiko for misbrug. Låntageren skal opbevare identifikationsdata omhyggeligt, og Kreditor må ikke videregive identifikationsdata til en tredjepart medmindre Låntageren har samtykket hertil. Kortidentifikationsdata må ikke opbevares skriftligt, synligt for andre, eller opbevares på en sådan måde, at de kan falde i en tredjeparts besiddelse eller på en måde, der muliggør misbrug af kortidentifikationsdata.

Låntageren skal altid opbevare identifikationsdata omhyggeligt, så identifikationsdata under ingen omstændigheder ender i en tredjeparts besiddelse eller viden.

Kortidentifikationsdata må ikke videregives til modtageren online, i nogen anden elektronisk form, pr. telefon eller på postordre bortset fra som angivet i disse vilkår og betingelser.

Hvis Låntageren mistænker, at hans/hendes kortlegitimationsoplysninger er blevet stjålet eller endt i en tredjeparts besiddelse uden denne har tilladelse hertil, skal Låntageren straks lukke kortet gennem tilbagekaldelsestjenesten eller kontakte Kreditors kundeservice.

Når Låntageren opdager en sådan hændelse, skal Låntageren uden unødig forsinkelse underrette Kreditors kundeservice om eventuelle forkert udførte, mistænkelige eller uautoriserede korttransaktioner udført af en tredjepart.

Låntageren bør kontakte Kreditors kundeservice vedrørende alle usikkerheder vedrørende brugen af kortet, og hvordan Låntageren kan udvise den nødvendig omhu.

34. BEGRÆNSNINGER I KORTBRUG

Kreditor har ret til at begrænse eller forhindre brugen af kortet uden forudgående varsel:

  1. Hvis Kreditor opdager eller har mistanke om mistænkelige, svigagtige eller ulovlige transaktioner i forbindelse med kortet, eller
  2. hvis Låntageren bruger kortet til icke-godkendte højrisikoudgifter såsom online gambling, investeringer i kryptovaluta, pengetjenester, eller
  3. hvis Kreditor har grund til at mistænke, at Låntageren ikke har overholdt disse vilkår og betingelser, eller
  4. hvis kortet er beskadiget, defekt, deaktiveret eller rapporteret tabt; eller
  5. hvis kortet bruges eller forsøges brugt til at opnå ulovlige varer eller tjenesteydelser, eller
  6. hvis midlerne på kortet er utilstrækkelige til at gennemføre korttransaktionen, eller
  7. hvis kortet bruges andre steder end på Visa betalingsmetoder, eller
  8. hvis en tredjepart har brugt eller forsøgt at bruge kortet; eller
  9. andre oplysninger nævnt i afsnit 7.

Ved overtrædelser af punkt 2 eller 8 vil Kreditor opkræve et misbrugsgebyr specificeret i det gældende prisbilag.

Kreditor kan også begrænse eller forhindre brugen af kortet af en årsag angivet af Wallester AS.

Kreditor skal underrette Låntageren om at begrænse eller forhindre brugen af kortet via e-mail i kundeinformationen, undtagen i situationer, hvor underretning ikke kan foretages af årsager, der kan tilskrives lov eller myndigheder.

Hvis Låntageren undlader at overholde de vilkår, der er beskrevet i denne aftale, hvilket fører til en fremskyndet tilbagebetaling – hvor Kreditor kræver øjeblikkelig tilbagebetaling af hele den udestående kreditbalance – forbeholder Kreditor sig ret til straks at suspendere eller helt opsige Låntagerens ret til at bruge kortet. Suspension på dette grundlag kan træffes uden forudgående varsel og træder i kraft øjeblikkeligt ved beslutningen om at fremskynde tilbagebetalingen, hvilket sikrer Kreditors beskyttelse mod yderligere kreditmisbrug eller misligholdelse.

I de situationer, der er nævnt i afsnit 34, er Låntageren ikke berettiget til nogen kompensation fra Kreditor for direkte eller indirekte skader forårsaget af begrænsning eller forebyggelse af brugen af kortet.

35. LÅNTAGERS ANSVAR

Låntageren er ansvarlig for korttransaktioner foretaget med kortet.

Låntageren må ikke overdrage kortet til en tredjepart.

Låntageren skal sikre, at der er tilstrækkelige midler på kortet til hvert køb eller betaling.

Låntagers rapporteringspligt:

  • Ved brug af kortet til en korttransaktion skal Låntageren gå forsigtigt frem, så tredjeparter ikke kan se kortets identifikationsoplysninger;
  • Låntageren skal straks skriftligt underrette Kreditors kundeservice om ethvert tab, tab af kortidentifikationsdata, overdragelse til en tredjepart eller uautoriseret brug. Låntageren hæfter ikke for en korttransaktion foretaget, efter at Kreditor har modtaget den skriftlige meddelelse. Undtagelsesvis kan meddelelsen først ske mundtligt, hvis det er nødvendigt på grund af sagens hastende karakter, i givet fald skal den mundtlige meddelelsen efterfølgende bekræftes skriftligt til Kreditor;
  • Hvis kortets identifikationsoplysninger er blevet kendt for en tredjepart, må kortet ikke længere bruges;
  • Uden unødig forsinkelse skal Låntageren underrette Kreditor om enhver ikke-udført, fejlagtig eller ulovligt udført korttransaktion til Kreditors kundeservice, men senest tretten (13) måneder efter at have opdaget en sådan hændelse.

Låntagers ansvar for uautoriseret brug af kortet:

  • Låntageren hæfter for enhver uautoriseret brug af kortet, hvis den uautoriserede brug skyldes:
  • at Låntageren har videregivet kortidentifikationsdata eller en del af identifikationsdataene til en uautoriseret person; eller
  • at tab, ulovlig besiddelse eller uautoriseret brug af kortidentifikationsdata skyldes Låntagerens forsømmelighed ved at undlade at overholde sine forpligtelser vedrørende varetagelse af kortet og identifikationsdataene; eller
  • at Låntageren har undladt at underrette eller ikke foretaget underretning uden unødig forsinkelse til Kreditor om tab eller en tredjeparts ulovlig besiddelse af hele eller dele af kortidentifikationsdataene efter at have opdaget en sådan hændelse; eller
  • at Låntageren har afgivet en falsk meddelelse eller væsentligt forlænget indgivelsen af den korrekte meddelelse, hvorved Låntageren har forsømt sin rapporteringspligt.

Låntager, der har status som forbruger, hæfter for enhver uautoriseret brug af kortet op til det maksimale beløb, der er specificeret i den gældende betalingstjenestelov. Låntageren hæfter dog ikke for nogen uautoriseret brug af kortet, efter at Låntageren har underrettet Kreditor om hændelsen.

Låntageren hæfter dog altid for den uautoriserede brug af kortet, hvis han/hun bevidst har afgivet en falsk erklæring eller på anden måde har handlet svigagtigt eller groft forsømt opbevarings-, varetagelses- eller meddelelsesforpligtelserne vedrørende kortidentifikationsdataene.

36. KREDITORS ANSVAR

Kreditor er ansvarlig for levering af tjenesteydelsen, den generelle drift af tjenesteydelsen, servicevedligeholdelse, rapportering af fejl, kundeservice, kundeklager, håndtering af forhold relateret til kundeforholdet, vedligeholdelse af kundeoplysninger på en passende og sikker måde, aktivering af kortet for kunden, drift af kortet, udførelse af korttransaktioner, overvågning og overvågning af transaktioner og især de lovpligtige forpligtelser i hvidvaskningsloven og den danske kreditaftalelov.

Kreditors ansvar for korttransaktioner gælder kun for transaktioner foretaget med et virtuelt kort.

Kreditors forpligtelse til at udføre en korttransaktion betyder, at Kreditor muliggør korttransaktioner ved at sikre kortets tekniske egenskaber og dets drift. Kreditors ansvar for korttransaktionen ophører, når modtageren af korttransaktionerne og købsaftaleudbyderen modtager de nødvendige oplysninger vedrørende korttransaktionen, og pengeoverførslen finder sted.

Kreditors ansvar for udførelse af korttransaktionen, anden overvågning og andre mulige forpligtelser og forpligtelser over for Låntageren ophører øjeblikkeligt, hvis Låntageren overfører midler på kortet til en bankkonto eller anden pengekonto gennem en tjenesteydelse leveret af en ekstern tjenesteudbyder. I dette tilfælde er midlerne blevet overført fra kortet uden for disse vilkår og betingelser.

37. BEGRÆNSNING AF KREDITORS ANSVAR

Kreditor er ikke en bank. Kreditgiver giver ikke kunderne kredit knyttet til en kredit- eller indlånskonto.

Kreditor tilbyder ikke eller yder købebeskyttelse eller lignende forsikringsdækning for kortet, korttransaktioner eller produkter eller tjenesteydelser købt med kortet. Kreditor kan dog tilbyde Låntager frivillig kreditbeskyttelse gennem en tredjepart. Kreditbeskyttelsen kan være knyttet til ufrivillig arbejdsløshed eller sygdom.

Kreditor er ikke ansvarlig for skader forårsaget af manglende betaling på grund af manglende penge eller midler fra kortet.

Kreditor er ikke ansvarlig for en korttransaktion, hvis dens manglende udførelse eller forkerte udførelse er forårsaget af unøjagtige eller ufuldstændige oplysninger givet af Låntager, handlinger i strid med vilkårene i denne aftale eller lignende omstændigheder, som medfører, at betaling nægtes eller afbrydes, eller hvis der er en anden grund til manglende udførelse baseret på lov eller en beslutning eller instruktioner udstedt af en myndighed.

Hvis en korttransaktion ifølge Låntagers anmeldelse er blevet udført ulovligt uden Låntagers skyld, men det bliver tydeligt under eller efter undersøgelsen af sagen, eller Kreditor beviser, at Låntager desuagtet er ansvarlig for den uautoriserede brug af kortet, har Kreditor ret til at kræve, at Låntager betaler for den uautoriserede brug, som Låntager er ansvarlig for, og som forfalder til betaling straks. I en sådan situation gælder begrænsningen af det maksimale ansvar i henhold til betalingstjenesteloven ikke, da Låntager i en sådan situation har afgivet en fejlagtig anmeldelse eller forsømt sin anmeldelsespligt.

Kreditor er ikke ansvarlig for en uautoriseret korttransaktion, hvis Låntager ikke giver meddelelse om transaktionen uden unødigt ophold og senest tretten (13) måneder efter, at Låntageren er blevet opmærksom på en sådan hændelse.

Kreditor er ikke ansvarlig for indirekte eller direkte skader eller lignende omkostninger for Låntager i situationer, hvor brugen af kortet forhindres på grund af forstyrrelser og fejl forårsaget af tjenesteudbyderen, der er ansvarlig for teknisk implementering, kortet er blevet rapporteret stjålet eller tabt, eller hvis sælgeren og tjenesteudbyderen ikke accepterer kortet af en bestemt årsag.

Kreditor er ikke ansvarlig for nogen fejl fra sælgeren eller tjenesteudbyderen. Dette betyder, at Kreditor ikke holdes ansvarlig, hvis sælgeren ikke leverer varerne, eller hvis der er en fejl i produktet, som sælgeren er ansvarlig for. Kreditor, sælgeren og tjenesteudbyderen vil ikke være solidarisk ansvarlige for mangler ved produkter eller tjenesteydelser købt med betalingskortet.

Kreditor er ikke ansvarlig for fejl og mangler i de tjenesteydelser eller produkter, der er købt med kortet. Krav vedrørende en tjenesteydelse eller et produkt købt med kortet skal rettes direkte til sælgeren, tjenesteudbyderen eller deres repræsentanter.

Det kan ikke lægges Kreditor til last, hvis der ikke er tilstrækkelige midler på kortet til at gennemføre en transaktion, eller hvis midlerne er indefrosset på grund af retssager, hvilket medfører, at Kreditor skal forhindre Låntager i at bruge kortet.

Kreditor er kun ansvarlig for indirekte skader påført Låntager gennem forsømmelse i tilfælde af adfærd i strid med de forpligtelser, der er fastlagt i betalingstjenesteloven. Kreditor er dog ikke ansvarlig for indirekte skader forårsaget af en fejl i udførelsen af en korttransaktion.

38. LUKNING AF KORT, KORTETS GYLDIGHED OG KORTETS OPHØR AF BRUG

Når kreditten er bevilget, og kortet er aktivt, er det gyldigt indtil dets udløb.

Låntageren kan lukke kortet ved at kontakte Kreditors kundeservice eller ved at lukke kortet ved hjælp af spærringstjenesten i Dashboardet.

Retten til at bruge kortet ophører straks, når kortet er deaktiveret, eller når Kreditaftalen annulleres eller opsiges.

Låntageren kan ikke selv genaktivere et allerede lukket kort. Låntageren skal kontakte Kreditors kundeservice for at genaktivere et kort.

Kreditor og Wallester AS har ret til at blokere kortet, hvis

  • brugen af kortet har været blokeret eller begrænset i fire på hinanden følgende måneder, eller
  • kortet slet ikke har været brugt i en sammenhængende periode på 6 måneder, eller
  • grundlaget for blokering eller begrænsning af brugen nævnt i afsnit 7 eller 34 er forlænget eller udvikler sig sådan, at det bliver valgfrit at opretholde kortet som aktivt.

39. FOREBYGGELSE AF HVIDVASKNING AF PENGE OG FINANSIERING AF TERRORISME

Aftaleparterne er forpligtede til at overholde og opfylde bestemmelserne i loven om forebyggelse af hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (Konsolideret lov nr. 807 af 21. juni 2024) (“Hvidvaskningsloven”).

I henhold til de forpligtelser, der er fastsat i Hvidvaskningsloven, har Kreditor ret til og ansvar for at kende og identificere sin kunde, verificere kundens identitet inden etablering af et kundeforhold og gennemførelse af en transaktion, udføre løbende overvågning og anmode om yderligere oplysninger vedrørende kundeforholdet fra kunden og kontrollere sådanne oplysninger, hvis det er nødvendigt. Kreditor indhenter og opbevarer gennem hele kundeforholdet og efter kundeforholdets ophør kundens due diligence-data i henhold til reglerne i Hvidvaskningsloven. Kreditor er ansvarlig for overholdelse af Hvidvaskningsloven og de relaterede retningslinjer og for at holde kundeoplysninger ajour og har ret til at iværksætte nødvendige, uforudsete og rimelige foranstaltninger for at opfylde de forpligtelser, der er fastsat i Hvidvaskningsloven.

Kreditor har ret til at videregive de indsamlede kundedata til Wallester AS i det omfang, sådanne data er nødvendige for at levere og sikre de tekniske funktioner og servicepakke for kortet og for at lette og overvåge betalingstransaktioner i Visa-betalingsnetværket i henhold til de betingelser, der er fastsat af Visa. Hvis de nødvendige oplysninger ikke leveres, kan Låntagerens ret til at bruge kortet blive blokeret, begrænset eller helt ophøre.

Kreditor skal opbevare og behandle kundedata og relaterede personoplysninger inden for de frister, der er fastsat af gældende lovbestemmelser, især under hensyntagen til forpligtelser relateret til databeskyttelse og forebyggelse af hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme. Låntageren kan læse mere om opbevaring, indsamling og brug af person- og kundedata i fortrolighedserklæringen på Kreditors hjemmeside.

40. TILSYNSMYNDIGHEDER

Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med forbrugerkredit. www.forbrugerombudsmanden.dk

Finanstilsynet fører tilsyn med overholdelse af forbrugslåneloven og reglerne om forebyggelse af hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme. www.finanstilsynet.dk

41. UDENRETSLIG KLAGEADGANG

Låntageren kan henvise tvister og uklarheder vedrørende sit kundeforhold, Kreditaftalen mellem Aftaleparterne og disse vilkår og betingelser til Forbrugerklagenævnet.

Det anbefales, at Låntageren kontakter Forbrugerklagenævnet, inden der indgives klager, da sidstnævnte kan beslutte ikke at behandle sagen, hvis Låntageren ikke har gjort dette.

Låntagere kan klage til: Ankenævnet for Finansielle Tjenester Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby E-mail til spa@kfst.dk

Forbrugerombudsmanden Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby www.forbrugerombudsmanden.dk

Finanstilsynet Strandgade 29, 1401 København K www.finanstilsynet.dk

Klager over behandling af personoplysninger kan rettes til: Datatilsynet Borgergade 28, 5, 1300 København K www.datatilsynet.dk

Den Europæiske Kommissions onlineplatform for tvistbilæggelse (Forbruger Europa) Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby https://ec.europa.eu/odr

42. FORUM OG GÆLDENDE LOV

Dansk lov er gældende. Hvis en tvist ikke kan løses ved forhandling eller ved de myndigheder og instanser listet i afsnit 41. skal tvisten løses ved de danske domstole.

Betingelser og vilkår for betalingskort

1. DEFINITIONER

1.1. I disse vilkår og betingelser anvendes de følgende definitioner:

1.1.1. Aftale betyder en aftale (enten en separat aftale eller en del af en anden serviceaftale) indgået mellem Partneren og Klienten vedrørende levering af tjenester til Klienten og alle dens bilag;

1.1.2. Autentifikation er udførelsen af de operationer, der gør det muligt at identificere Kortindehaveren og/eller bekræfte gyldigheden af det kort, der er udstedt til Kortindehaveren;

1.1.3. Autentifikationsmiddel betyder information, objekter, attributter eller andre midler, der gør det muligt for Kortindehaveren at autentificere sig selv, bevise kortets gyldighed eller godkende operationer (for eksempel en engangskode, PIN-kode eller CVV-kode);

1.1.4. Autorisation betyder processen med at give Kortindehaveren tilladelse til at udføre eller have noget;

1.1.5. Tilgængelige Midler betyder det beløb af midler, der er tilgængelige på saldoen til Operationer;

1.1.6. Kort betyder et betalingsinstrument, der bruger Visa-netværket, udstedt og ejet af Wallester i samarbejde med Partneren til en Kortindehaver, og som Kortindehaveren kan bruge til at udføre Operationer. Kortet kan være et Chip&Pin-kort eller et Virtuelt kort;

1.1.7. Kortdata omfatter Kortindehaverens navn, kortnummer, gyldighedsperiode og sikkerhedsfunktion (f.eks. CVV-kode) for kortet;

1.1.8. Kortindehaver betyder en person, der opfylder Wallesters krav og som er blevet autoriseret af Klienten til at bruge kortet på vegne af Klienten. Klienten er ansvarlig for alle Operationer udført af Kortindehaveren med kortet;

1.1.9. Chip&Pin-kort betyder et fysisk kort med en elektronisk chip, der kræver en PIN-kode som autentifikationsmiddel og har en Near Field Communication-funktion. Et Chip&Pin-kort kan være lavet af plastik, finer, metal eller andet egnet materiale;

1.1.10. Kliente betyder en kunde hos Partneren, som Partneren har indgået Aftalen med;

1.1.11. Digital Wallet er en tjeneste leveret af et andet selskab (f.eks. Apple Pay, Android Pay, Samsung Pay osv.), der gør det muligt at bruge kortet til at gennemføre transaktioner, hvor Digital Wallet accepteres;

1.1.12. Tvingende Normer er lovbestemmelser indeholdt i lovgivningen, som ikke kan fraviges ved aftale til fordel for Wallester;

1.1.13. Near Field Communication (NFC) betyder teknologi, der kan bruges til kontaktløs dataoverførsel over korte afstande;

1.1.14. Operation betyder at bruge kortet i en terminal til at betale for varer og/eller tjenester, eller for at få information, og/eller for at hæve kontanter, hvis kontanthævning via Visa-kort er aktiveret af tjenesteudbydere andre end Wallester, eller at bruge kortet til online betaling til en sælger, der tilbyder varer og/eller tjenester;

1.1.15. Partner betyder Wallesters kontraktspartner;

1.1.16. Partnerens hjemmeside betyder en hjemmeside, der drives og administreres af Partneren for at levere sine tjenester til Klienten og/eller Kortindehaveren;

1.1.17. Partnerens applikation betyder en applikation til en smart enhed, som drives og administreres af Partneren for at levere tjenester til Klienten og/eller Kortindehaveren;

1.1.18. Betalingskortets vilkår og betingelser betyder dette dokument, som fastsætter rettighederne og forpligtelserne for Wallester, Klienten og/eller Kortindehaveren i forbindelse med levering af tjenester fra Wallester til Klienten;

1.1.19. Stærk autentifikation betyder autentifikation af Kortindehaveren baseret på mindst to elementer, der falder ind under følgende kategorier: viden (noget, der kun er kendt af Kortindehaveren), besiddelse (noget, der kun er i besiddelse af Kortindehaveren) eller attribut (noget, der er særegent for Kortindehaveren), som er uafhængige af hinanden, således at brud på et af disse elementer ikke kompromitterer pålideligheden af de andre, og hvis struktur muliggør beskyttelse af fortroligheden af autentifikationsdataene;

1.1.20. Terminal betyder en pengeautomat, et salgsstedterminal eller ethvert andet system (inkl. online miljø), hvorigennem Kortindehaveren kan udføre Operationer med kortet;

1.1.21. Virtuelt kort betyder et kort, der består af digitale kortoplysninger, er tilgængeligt online og ikke har en fysisk form;

1.1.22. Visa betyder den internationale kortorganisation Visa Europe Ltd;

1.1.23. Wallester betyder Wallester AS (registreringsnummer 11812882), betalingstjenesteudbyderen, med registreret kontor på F.R. Kreutzwaldi 4, 10120 Tallinn, Estland, som har driftslicens nr. 4.1-1/224 udstedt af Estlands Finanstilsyn.

2. BRUG AF KORTET

2.1. Kun Kortindehaveren har ret til at udføre Operationer med kortet.

2.2. Ved udstedelse af kortet vil Kortindehaveren blive forsynet med personlige autentifikationsmidler (f.eks. PIN eller CVV-kode), som vil fungere som Kortindehaverens underskrift ved udførelse af Operationerne. På Kortindehaverens anmodning har Wallester ret til at sende kortet og autentifikationsmidlerne pr. post til den adresse, som Kortindehaveren har oplyst til Wallester.

2.3. Før Kortindehaveren kan bruge kortet, skal det aktiveres ved at følge aktiveringsinstruktionerne, som er givet af Partneren. Kortet aktiveres enten i selvbetjeningsmiljøet på Partnerens hjemmeside eller gennem Partnerens applikation. Kortindehaveren kan begynde at udføre Operationer med kortet, når kortet er blevet aktiveret.

2.4. Kortindehaveren har ret til at udføre Operationer inden for det beløb og de grænser, der er fastsat af Partneren.

2.5. Når en Operation kræver en pengeafvikling (f.eks. betaling for varer og/eller tjenesteydelser eller værdien af et kontanthævning), vil dette beløb blive trukket fra kontoen på klientens vegne af Partneren. Partneren vil fungere som klientens agent ved at debitere kontoen og overføre de nødvendige beløb til Wallester til klientens fordel (for at afvikle klientens forpligtelse for disse afviklingsbeløb). Når Partneren overfører det nødvendige beløb til Wallester, vil Wallester behandle dette, som om klienten selv havde sendt de nødvendige midler direkte. Hvis Partneren fejlagtigt debiterer og/eller overfører pengene eller overfører et forkert beløb, bør klienten kontakte Partneren for at drøfte afhjælpning af dette problem, og Partneren vil derefter drøfte sagen med Wallester.

2.6. Når der bruges kortet, er Kortindehaveren forpligtet til at bruge Stærk Autentificering, undtagen for de grænser, der er fastsat for Operationer udført med en Near Field Communication-enhed.

2.7. Hvis der ikke er tilstrækkelige tilgængelige midler til at udføre en operation med kortet, vil nogle handlende ikke tillade kombineret brug af kortet med andre betalingsmetoder.

2.8. Wallester påbegynder udførelsen af operationen straks, efter at kortindehaveren har autoriseret operationen med kortet. Autorisation (kortindehaverens samtykke til at udføre en operation) kan foretages ved brug af kortet eller gennem kortholderen ved hjælp af kortdata. Hvis kortindehaveren har autoriseret operationen med kortet, har kortindehaveren ikke ret til at få refunderet operationen, medmindre den person, der har leveret den pågældende tjeneste (for eksempel sælgeren), accepterer at refundere det beløb, der er betalt for operationen.

2.9. På anmodning fra den person, der betjener kortet, er kortindehaveren forpligtet til at fremvise et identitetsdokument og samtykke til registrering af dokumentets data.

2.10. Wallester har ret til at nægte at udføre enhver transaktion med kortet, hvis:

2.10.1. kortet er ugyldigt eller lukket, eller brugen af kortet er blokeret;

2.10.2. Wallester mener, at transaktionen kan overtræde loven eller betingelserne i disse betingelser for betalingskort.

2.10.3. Kortet bruges på ulovlige hjemmesider eller med betalingsbehandlere, der understøtter ulovlige hjemmesider, eller til køb af ulovlige varer eller tjenester;

2.10.4. Transaktionsbeløbet og/eller grænsen (inklusive transaktionsgebyrer og udgifter) overstiger de tilgængelige midler og/eller den grænse, der er fastsat af Wallester og/eller Partneren;

2.10.5. på et hvilket som helst andet grundlag, der opstår fra aftalen eller disse betingelser for betalingskortet eller lovgivningen.

2.11. Wallester har ret til at blokere brugen af kortet, indtil omstændighederne er blevet verificeret, hvis:

2.11.1. Wallester er blevet opmærksom på en omstændighed, der gør det rimeligt at konkludere, at kortet er tilgængeligt og/eller dets autentifikationsmiddel er kendt af en person, der ikke er autoriseret til at bruge kortet;

2.11.2. Brug af kortet kan være forbundet med svigagtige eller ulovlige/kriminelle aktiviteter;

2.11.3. unden eller kortindehaveren undlader at opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen eller disse betalingskortvilkår;

2.11.4. Der er andre grunde til blokering baseret på aftalen, disse betalingskortvilkår eller lovgivning.

2.12. Hvis grundlaget for blokering af kortet i henhold til punkt 2.10 ikke ophører med at eksistere, eller der er et andet grundlag for at lukke kortet i henhold til aftalen eller disse betalingskortvilkår, har Wallester ret til at lukke kortet.

2.13. Medmindre andet er fastsat i de ufravigelige regler, er Wallester ikke ansvarlig for nogen skade forårsaget for Klienten og/eller Kortindehaveren eller en anden tredjepart som følge af Wallesters blokering af kortets brug eller lukning af kortet i overensstemmelse med aftalen eller disse betalingskortvilkår. Dette gælder også, hvis Wallester blokerer kortets brug i god tro baseret på fejlinformation.

2.14. Wallester har ret til at forudsætte, at alle transaktioner med kortet er blevet udført af kortindehaveren i overensstemmelse med kortindehaverens vilje, indtil det modsatte er bevist, eller indtil kortindehaveren har informeret Wallester i overensstemmelse med punkt 3.2.

2.15. Ved brug af kortet tages også de gebyrer, der er relateret til transaktionerne, i betragtning, herunder gebyret for anmodning om en grænseforespørgsel og/eller visning af transaktionsoversigten via pengeautomat, samt de yderligere gebyrer og konverteringsgebyrer beregnet af Visa m.fl.

3. SIKKERHEDSKRAV VED BRUG AF KORTET

3.1. Kortholderen skal bruge kortet i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser for betalingskortet, herunder følgende krav:

3.1.1. at gøre alt for at beskytte Chip&Pin-kortet mod mekanisk skade, høje temperaturer, elektromagnetisk påvirkning, kopiering, ændring osv.;

3.1.2. ikke at videregive Chip&Pin-kortet, kortdata eller autentificeringsmidler til nogen tredjepart, undtagen til den person, der accepterer betalingen i forbindelse med en transaktion

3.1.3. at bruge kortet kun i terminaler mærket med Visa-logoet eller i internetmiljøer, der understøttes af Visa, og følge instruktionerne fra terminalen eller internetmiljøet, når transaktioner udføres. De instruktioner, der er skrevet på terminalen, anses for at være korrekte og givet af terminalen. Wallester er ikke ansvarlig for nogen skade forårsaget af brud på denne klausul i disse vilkår og betingelser for betalingskortet.

3.1.4. ikke at bruge kortet til ulovlige formål og på en måde, der er forbudt i henhold til gældende lovgivning, herunder køb af forbudte varer og tjenesteydelser;

3.1.5. ikke at opbevare kortdata eller autentifikationsmidler på et datamedie;

3.1.6. straks at rapportere eventuelle fejl eller forstyrrelser, der hindrer udførelsen af operationer;

3.1.7. at være opmærksom på svindel. Wallester vil aldrig bede Klienten eller Kortindehaveren om at give Wallester kortdata eller autentifikationsmidler via e-mail eller telefon. Derfor skal man ikke give nogen oplysninger om kortdata eller autentifikationsmidler, hvis en sådan anmodning angiveligt er lavet på vegne af Wallester;

3.1.8. opfylde andre forpligtelser, der følger af aftalen, disse betalingskortvilkår eller lovgivning.

3.2. Hvis kortet er uautoriseret eller misbrugt, eller hvis kortet og/eller dets autentifikationsmidler er blevet mistet eller stjålet, eller er eller muligvis er blevet kendt af en tredjepart, der ikke er berettiget til at bruge dem, er Låntager forpligtet til straks at anmelde hændelsen til Partneren.

3.3. Ved modtagelse af de oplysninger, der er nævnt i punkt 3.2, skal Wallester gøre alt for at forhindre videre brug af kortet (herunder at blokere kortet).

3.4. Wallester og/eller enhver anden person, der betjener kortet, har ret til at nægte at udføre transaktionen og/eller tilbageholde kortet, hvis kortet og/eller dets autentifikationsmiddel er blevet brugt forkert, eller hvis Wallester og/eller den person, der betjener kortet, har tvivl om brugerens identitet.

3.5. Wallester skal følge PCI DSS 3.2-kravene og følge procedurerne for at sikre og overvåge adgangen til kortindehaverdata.

4. GYLDIGHED AF KORTET OG UDSTEDELSE AF NYT KORT

4.1. Kortet er gyldigt indtil den sidste dag (inklusive) i den kalendermåned, der er angivet på kortet.

4.2. Efter udløbet af kortets gyldighedsperiode:

4.2.1. Wallester har ret til at udstede et nyt Chip&Pin-kort (erstattelseskort). Partneren skal informere Klienten om tidspunktet og/eller måden, hvorpå det nye Chip&Pin-kort modtages;

4.2.2. Det nye virtuelle kort udstedes ikke automatisk. Klienten skal indsende en ny ansøgning om det virtuelle kort.

4.3. Wallester har ret til ikke at udstede et nyt kort ved udløbet af kortets gyldighed eller ved Klientens ansøgning om et nyt kort (erstatningskort), hvis Klienten og/eller Kortholderen har overtrådt nogen forpligtelse eller betingelse for brugen af kortet, som fremgår af disse Vilkår og Betingelser for Betalingskort eller nogen anden aftale indgået med Wallester, eller hvis Klienten eller Kortholderen ikke længere opfylder de krav, der er fastsat af Wallester.

4.4. Hvis Klienten ikke ønsker et nyt Chip&Pin-kort, skal Klienten underrette Partneren skriftligt eller på anden måde, som Partneren accepterer, mindst 45 dage før den sidste dag i den måned, der er angivet på kortet.

4.5. Hvis Klienten ikke accepterer kortet og/eller kortet ikke aktiveres inden for 3 måneder fra kortets oprettelsesdato, har Wallester ret til at lukke og destruere kortet uden at refundere eventuelle servicegebyrer.

4.6. Klienten forpligter sig til ikke at bruge kortet og ikke at tillade, at kortindehaveren bruger et ugyldigt, lukket eller på anden måde ubrugeligt kort, samt til at destruere kortet fysisk inden for 3 dage efter, at det er blevet lukket, ugyldigt eller ubrugeligt.

5. DIGITAL WALLET

5.1. Et alternativ til at bruge kortet kan være Digital Wallet-tjenesten. Brug af Digital Wallet er underlagt yderligere vilkår og betingelser og tilbydes efter Wallesters skøn. Digital Wallet er måske ikke accepteret alle steder, hvor kortet ellers accepteres. Kortholderen kan tilføje eller fjerne et kort fra Digital Wallet i overensstemmelse med instruktionerne fra Digital Wallet-udbyderen.

5.2. Wallester vil ikke opkræve Klienten yderligere gebyrer for at tilføje kortet til Digital Wallet eller for at bruge kortet i Digital Wallet. Digital Wallet-udbyderen kan opkræve yderligere gebyrer for brugen af Digital Wallet.

5.3. Wallester er ikke en Digital Wallet-udbyder og er ikke ansvarlig for leveringen af Digital Wallet-tjenesten eller for eventuelle fejl i Digital Wallet eller manglende mulighed for at bruge Digital Wallet til nogen transaktion. Wallester er kun ansvarlig for at levere sikre oplysninger til Digital Wallet-udbyderen for at muliggøre brugen af kortet i Digital Wallet, som anmodet af Klienten.

5.4. Kortholderen er ansvarlig for at beskytte deres mobile enhed, adgangskoder og andre oplysninger, der kræves for at udføre operationer ved brug af Digital Wallet, og er ansvarlig for alle transaktioner, der foretages via deres mobile enhed, uanset om de anvendte legitimationsoplysninger tilhører Kortholderen eller en anden person.

5.5. I tilfælde af spørgsmål, tvister eller klager i forbindelse med Digital Wallet, bør Klienten kontakte Digital Wallet-udbyderen.

6. IKRAFTTRÆDELSE, ÆNDRINGER OG OPSIGELSE

6.1. Betalingskortets vilkår og betingelser træder i kraft ved underskrivelsen af aftalen mellem Partneren og Klienten og er gældende for en ubestemt periode.

6.2. Wallester har ret til ensidigt at ændre Betalingskortets vilkår og betingelser. Ændringernes indhold vil blive meddelt Klienten af Partneren med mindst 2 måneders varsel. Inden for disse 2 måneder har Klienten ret til at opsige Betalingskortets vilkår og betingelser med øjeblikkelig virkning og uden omkostninger, forudsat at alle forpligtelser, der følger af Aftalen og Betalingskortets vilkår og betingelser, er opfyldt. Hvis Klienten ikke har opsagt Betalingskortets vilkår og betingelser inden for den angivne periode, anses det som en accept af ændringerne.

6.3. Wallester har ret til at opsige levering af tjenester til Klienten ved at give Klienten mindst 2 måneders almindeligt varsel herom.

6.4. Wallester har ret til at opsige Vilkårene for Betalingskort som en ekstraordinær foranstaltning uden forudgående varsel, hvis:

6.4.1. de risici, der er forbundet med Klienten, ligger uden for Wallesters risikovillighed;

6.4.2. de omstændigheder, der er angivet i punkt 2.10, er blevet bekræftet;

6.4.3. det kort, der er udstedt i henhold hertil, er blevet lukket og/eller blokeret i mindst 4 sammenhængende måneder;

6.4.4. kortet udløber, og Kortholderen undlader at acceptere det nye kort fra Wallester inden for den periode, der er angivet i punkt 4.5 (inklusive undladelse af at aktivere det nye kort);

6.4.5. kortet ikke er blevet brugt til transaktioner i 6 på hinanden følgende måneder.

6.5. Ud over de tilfælde, der er fastsat i Vilkårene for Betalingskort, har Wallester ret til at opsige Vilkårene for Betalingskort som en ekstraordinær foranstaltning uden forudgående varsel på andre lovbestemte grundlag.

6.6. Opsigelsen af Vilkårene for Betalingskort påvirker ikke gyldigheden af den aftale, der er indgået mellem Partneren og Klienten, samt inddrivelsen eller opfyldelsen af finansielle krav, der er opstået før opsigelsen af Vilkårene for Betalingskort.

6.7. Opsigelsen af aftalen indgået mellem Partneren og Klienten medfører omgående opsigelse af Vilkårene for Betalingskort og blokering af kortet.

7. ANSVAR

7.1. Wallester og Klienten og/eller Kortholderen er ansvarlige for overtrædelse af deres forpligtelser i henhold til bestemmelserne i disse Vilkår og Betingelser for Betalingskort og gældende lovgivning. Wallester er ikke ansvarlig for manglende udførelse af Operationer, hvis:

7.1.1. der ikke er tilstrækkelige tilgængelige midler til at gennemføre Operationen;

7.1.2. der ikke er tilstrækkelige kontanter i den pengeautomat, hvor Operationen udføres;

7.1.3. Terminalen, hvor Operationen blev udført, ikke fungerede korrekt;

7.1.4. omstændigheder uden for Wallesters kontrol (f.eks. brand, oversvømmelse, national nødsituation, computer- eller kommunikationsfejl) forhindrer, at Operationen kan udføres;

7.1.5. en sælger nægter at acceptere Kortet;

7.1.6. Kortet er blevet blokeret, efter at Klienten eller Kortholderen har meldt tab eller tyveri af Kortet eller Kortdata;

7.1.7. de tilgængelige midler er genstand for retssager eller anden hæftelse, der begrænser deres anvendelse;

7.1.8. Wallester har grund til at tro, at Operationen er uautoriseret;

7.1.9. der er andre grunde, der opstår fra disse Vilkår og Betingelser for Betalingskort eller lovgivning.

7.2. Wallester er ikke ansvarlig for tredjepart involveret i udførelsen af Operationer, for varer eller tjenester betalt med Kortet, og i tilfælde hvor accept af Kortet til udførelse af en Operation nægtes.

7.3. Hvis en uautoriseret betaling er blevet foretaget ved brug af det tabte eller stjålne Kort og/eller de nødvendige autentifikationsmidler, eller hvis Kortet og/eller de nødvendige autentifikationsmidler er blevet brugt på en anden ulovlig måde, og hvis Kortholderen ikke korrekt har opbevaret Kortet og/eller de nødvendige autentifikationsmidler, og hvis der ikke er nogen lovgivningsmæssige omstændigheder, der udelukker ansvar, skal Klienten og Kortholderen være ansvarlige for eventuelle skader, der er forårsaget indtil den acceptable underretning til Wallester, men ikke overstigende et beløb på 50 euro. Denne beløbsgrænse gælder ikke, hvis den uautoriserede betaling skyldes svig fra Klientens eller Kortholderens side, eller hvis Klienten eller Kortholderen forsætligt eller groft uagtsomt har overtrådt følgende:

7.3.1. forpligtelsen til at bruge Kortet og/eller de nødvendige autentifikationsmidler i overensstemmelse med disse Vilkår og Betingelser for Betalingskort vedrørende udstedelse og brug, herunder forpligtelsen til at gøre en rimelig indsats for at beskytte Kortet og/eller de nødvendige autentifikationsmidler mod uautoriseret brug fra modtagelsen af Kortet og/eller de nødvendige autentifikationsmidler;

7.3.2. forpligtelsen til at rapportere tab, tyveri og uautoriseret eller ukorrekt brug af Kortet og/eller de nødvendige autentifikationsmidler straks efter at have fået kendskab til den relevante hændelse;

7.3.3. én eller flere betingelser for udstedelse eller brug af Kortet og/eller de nødvendige autentifikationsmidler.

7.3.4. Partneren skal alene være ansvarlig overfor Klienten og Kortholderen for opfyldelsen af Partnerens forpligtelser. Wallester kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for Partneren, hvis Partneren undlader at opfylde sine kontraktlige forpligtelser.

8. WALLESTER’S REAKTIONER TIL FOREBYGGELSE AF HVIDVASKNING AF PENGE OG TERRORISMEFINANSIERING

8.1. I forebyggelse af hvidvaskning af penge og terrorismefinansiering har Wallester følgende rettigheder:

8.1.1. at anmode om yderligere information om Klienten og/eller Kortholderen, deres repræsentanter, ejere og de endelige begunstigede ejere samt Klientens forretningsaktiviteter, inkl. data om oprindelsen af Klientens formue og deres begunstigede ejere, om deres kontraktspartnere, omsætning, andel af kontant- og ikke-kontante transaktioner, hyppigheden af transaktioner mv.;

8.1.2. periodisk at verificere de oplysninger, der danner grundlag for identificeringen af Klienten og/eller Kortholderen, og anmode Klienten og/eller Kortholderen om at indsende yderligere dokumenter;

8.1.3. at identificere Klienten, Kortholderen og/eller den begunstigede ejer på et tidspunkt, som Wallester vælger, især hvis Wallester har tvivl om nøjagtigheden af de oplysninger, der blev indhentet under den indledende identificering;

8.1.4. at pålægge midlertidige eller permanente restriktioner på transaktioner;

8.1.5. at anmode om dokumenter og oplysninger om Klientens og/eller Kortholderens aktiviteter, herunder oplysninger om formålet og karakteren af transaktionen og oprindelsen af Klientens aktiver;

8.1.6. at anmode Klienten om dokumenter, der danner grundlag for en transaktion, herunder oplysninger eller dokumenter om modparten i transaktionen, den begunstigede ejer eller andre personer, der er involveret i transaktionen;

8.1.7. at anmode Klienten og/eller Kortholderen om at give andre oplysninger og tage andre handlinger, som Wallester anser for nødvendige for at gennemføre sine foranstaltninger mod hvidvaskning af penge og terrorismefinansiering.

8.2. Wallester har ret til at nægte at levere tjenester til Klienten eller udstede et kort og/eller udføre transaktioner, hvis Klienten og/eller Kortholderen ikke overholder de krav, der er fastsat i punkt 8.1.

9. INFORMATION OG INDSENDELSE AF KLAGER

9.1. Hvor det er nødvendigt, skal Wallester, gennem Partneren, stille en opgørelse over Kortholderens transaktioner og tilknyttede omkostninger til rådighed i selvbetjeningsmiljøet på Partnerens hjemmeside.

9.2. Klienten eller Kortholderen er forpligtet til at kontrollere korrektheden af de udførte transaktioner. Klager vedrørende uautoriserede og/eller fejlagtigt udførte transaktioner skal fremsættes uden unødig forsinkelse, dog senest inden for den tidsfrist, der er fastsat i den gældende lovgivning, i et format, der tillader skriftlig gengivelse.

9.3. Hvis Klienten eller Kortholderen har godkendt transaktionen uden at kende det præcise beløb, har Klienten ret til at indsende en klage til eller kræve refusion af transaktionsbeløbet direkte fra modtageren af betalingen som følge af transaktionen, i stedet for Wallester.

9.4. Alle andre klager og tvister mellem Klienten og Wallester skal afgøres gennem forhandling. Hvis Wallester og Klienten ikke når frem til enighed gennem forhandling, skal tvisten afgøres af retten i det område, hvor Wallester har sit registrerede hovedkontor.

9.5. Klienten accepterer, at de kontraktforhold, der opstår i henhold til disse Vilkår og Betingelser for Betalingskort, skal være underlagt lovgivningen i Estland, og at tvister skal afgøres af den estiske domstol, medmindre det er i strid med Imperative Norms..

10. SLUTBESTEMMELSER

10.1. Wallester og Klienten er enige om ikke at videregive nogen information vedrørende indgåelsen eller gennemførelsen af disse Vilkår og Betingelser for Betalingskort til nogen tredjepart, medmindre dette er nødvendigt for behandlingen af Kortet eller Operationerne eller er aftalt heri. Wallester har ret til at behandle relevante data for at levere tjenesten til Klienten og/eller Kortholderen i overensstemmelse med disse Vilkår og Betingelser for Betalingskort.

10.2. Wallester har ret til at videregive information om Operationer, Kortet, Klienten og/eller Kortholderen til tredjepart, hvis retten til at modtage information fremgår af lovgivning og/eller Wallesters principper for behandling af klientdata.

10.3. De specifikke vilkår og betingelser for behandling af personoplysninger er fastsat i privatlivspolitikken, som er tilgængelig på Wallesters hjemmeside.

10.4. Tilsyn med Wallesters aktiviteter skal udføres af det estiske Finanstilsyn (adresse: Sakala 4, 15030 Tallinn, telefon: +372 66 80 500, e-mail: info@fi.ee, hjemmeside: www.fi.ee).

PRISBILAG

Gebyrer og renter for GF-kort

Årligt gebyr 0 kr
Valutagebyr 1 % på valutakursen
Papirfaktura 40 kr
Rykkergebyr 100 kr
Overtræksgebyr 100 kr
Ekspeditionsgebyr 100 kr
Misbrugsgebyr 500 kr
Yderligere undersøgelsesgebyr 200 kr
Kopi af transaktionsliste 50 kr
Kopi af kontoudtog 50 kr
Kreditforhøjelsegebyr 300 kr
Debitorrente 24,97%
ÅOP ved 15.000 kr. brugt 24,97%
Morarenter 8 % over den gældende referencerente