FAQ

Vores dygtige kundesupportere sidder klar til at svare på dine spørgsmål. Skriv til os på kundeservice@nordcredit.dk eller ring 78793734.

Hvordan kan vi

Vi har bygget vores låneansøgningsproces så kundevenlig som muligt, men hvis du stadig føler, at du har nogle spørgsmål og ikke kan finde svar på vores hjemmeside, kan du altid kontakte os via telefon eller med en e-mail.

Ring til os: 78793734

E-mail os: kundeservice@nordcredit.dk

Spørgsmål og svar

I vores generelle vilkår og betingelser, kan du læse detaljeret om hvordan en kredit hos NordCredit fungerer. Du kan læse vores generelle vilkår og betingelser ved at trykke her.

Vores fleksible kreditkonto er som et kreditkort, men online. Du kan få en kreditgrænse på op til 25.000 kroner. Du kan derefter bruge den kredit, du er blevet bevilliget, som du ønsker. Du betaler kun renter for det beløb, du rent faktisk bruger.

Långiveren er GF Money Consumer Finance Denmark Aps, en udbyder af moderne finansielle løsninger. Vores organisationsnummer er 38003399, og vi tilhører den europæiske fintech-gruppe GF Money. Vi har udbudt lån til kunder i Danmark siden 2017.

Den pålydende rentesats pr. År er 22,5%. De samlede omkostninger for en udbetaling på 10.000 kroner som betales tilbage over 12 måneder, hvor kreditten betales i lige store månedlige rater på 938 kroner, er i alt 11.260 kroner, hvor 1.260 er kreditomkostningerne. ÅOP og Debitorrente er 24,97%

Ja, du har ret til rentefradrag af de betalte renter. Vi indberetter automatisk dine renter til SKAT. Fradraget gælder op til 33,6 % af den rente, du har betalt til Nordcredit. Hvis du har lånt 10.000 Kr. og tilbagebetalt lånet på et år, kan du eksempelvis få op til 423 Kr. tilbage i skat.

Du skal: - Være fyldt 18 år - Have et MitID - Bo på en dansk folkeregisteradresse - Have et dansk telefonnummer - Have en konto i en dansk bank - Du skal have en Rådighedsbeløb på mindst 7,010 dkk Vi tilbyder kredit til kunder med en sund økonomi. Derfor tilbyder vi ikke kredit til kunder, der er registreret hos Debitorregistret eller Experian (RKI).

Vi foretager en ny vurdering af hver ansøgning. Hvis dine oplysninger ændres, kan du søge om en kredit igen i vores dashboard.

Når du ansøger om en kredit hos os, giver vi dig den maksimale kredit, som vi vurderer, at din økonomi kan håndtere. Du vælger derefter selv, hvor meget af kreditgrænsen du udnytter. Når du ansøger, kan du vælge dit udbetalingsbeløb inden for den kreditramme, som du tildeles.

Typisk vil du kunne hæve din kreditgrænse efter at have betalt rettidige afdrag i tre måneder. Hvis du har mulighed for at hæve din kreditgrænse, vil du kunne ansøge om dette via din profil. Når du ansøger om at øge din kreditgrænse, foretages en ny kreditvurdering af dig. Kravene for at kunne hæve din kreditgrænse er, at du skal have betalt alle fakturaer til tiden i mindst tre måneder i træk for at være i stand til at hæve kreditgrænsen og blive godkendt i en ny kreditvurdering. Hvis du har mulighed for at øge din kreditgrænse, vises en knap på din profil. Hvis du ikke ser en knap, kan din kreditgrænse ikke øges.

Udnyttelsen af ydet kredit er begrænset. Inden rettidig betaling af første faktura, kan der maksimalt udbetales 10.000 kr. fra kreditten. Hvis kreditgrænsen er lavere end 10.000 kr., kan den fulde kreditgrænse anvendes. For hver faktura, der betales rettidigt, forhøjes den disponible kreditgrænse i trin på 5.000 kr. op til den godkendte kreditgrænse

Hvis du har søgt om kredit og er blevet godkendt, udbetales den valgte udbetaling efter en bankdag. Bemærk venligst, at der kan være forsinkelser i banktjenester eller andre problemer, der også påvirker vores tjenester.

Hvis du allerede har en kredit hos os, kan du foretage nye udbetalinger via din profil. Du kan også ringe til os på 78793734.

Kontroller at alle fakturaer er betalt, da ubetalte fakturaer forhindrer udbetalinger. Din kreditgrænse kan også opbruges, du kan undersøge dette på din profil eller ved at kontakte kundeservice. Din økonomi kan også have ændret sig, hvilket kan betyde, at udbetalinger gøres utilgængelige i en periode, hvis du eksempelvis har modtaget en betalingsanmærkning eller har afdrag på anden gæld.

Du faktureres en gang om måneden, fakturaen sendes den 20. i hver måned og indeholder dine udbetalinger, eventuelle gebyrer og påløbne renter for den sidste 30-dages periode. Du kan vælge at betale hele gælden eller at betale de minimale månedlige omkostninger, hvilket afhænger af, hvor stor din gæld er. Den mindste månedlige skal betales den første i hver måned. Hvis du ønsker at betale hele det skyldige beløb tilbage, kan du udregne beløbet via din profil eller ved at kontakte kundeservice på telefon 78793734 eller email kundeservice@nordcredit.dk

Ja, du kan til enhver tid betale et større beløb end det minimale månedlige afdrag direkte via din faktura. Du kan finde oplysningerne på din profil eller ved at se på den faktura, der sendes til dig. På samme måde kan du også betale hele din gæld til os.

Ja, det an du. I Danmark har du ret til at fortryde senest 14 dage efter indgåelse af kreditaftalen. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, er du velkommen til at skrive det til os på kundeservice@nordcredit.dk. Når du fortryder lånet, skal du betale os de forløbne renter, indtil din betaling har nået os.

Det tager typisk 1-3 hverdage, før vi kan se din betaling. Det afhænger af, hvornår du foretog betalingen, og hvilken bank du foretager betaling fra. Du kan se, om din betaling har nået os ved at besøge din profil. Du modtager altid en SMS fra os, når en betaling registreres.

Få det lån, du har brug for i dag

Vi hos Nordcredit ved, at uventede ting kan ske, og vi bliver muligvis nødt til at bruge vores opsparing for at håndtere det uventede. Men nogen gange er en opsparing ikke nok, og der vil være et behov for en lille økonomisk hjælp så hurtigt som muligt.

Ansøg om kredit