Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

I vores generelle vilkår og betingelser, kan du læse detaljeret om hvordan en kredit hos NordCredit fungerer. Du kan læse vores generelle vilkår og betingelser ved at trykke her

→ Kan jeg få kredit hos NordCredit?

For at ansøge om kredit hos os, skal du som minimum:
– Være fyldt 21 år
– Have et NemID
– Bo på en dansk folkeregisteradresse
– Have et dansk telefonnummer
– Have en konto i en dansk bank
Vi tilbyder kredit til kunder med en sund økonomi. Derfor tilbyder vi ikke kredit til kunder, der er registreret hos Debitorregistret eller Experian (RKI).

→ Hvornår står pengene på min konto?

Når din ansøgning godkendes, kan du vælge at udbetale en del af din kredit til din bankkonto. Derefter modtager du det ønskede beløb på din bankkonto. Hvornår pengene er til rådighed på din konto, kan afhænge af dit pengeinstitut, men ofte har vores kunder pengene samme dag eller dagen efter. Hvis beløbet ikke står til rådighed på din konto inden for 3 dage, kan kundeservice hjælpe dig på telefon 78793734.

→ Hvornår modtager I min indbetaling?

Din indbetaling bliver registreret på din profil 1-2 hverdage, efter du har overført penge til os.

→ Kan jeg betale mere end hvad der står på min faktura?

Ja, det kan du godt. Du kan til en hver tid indfri hele dit udestående, hvis du ønsker det. Du er med andre ord ikke bundet af nogen bindingsperiode.

→ Gælder fortrydelsesretten på Nordcredit.dk?

Ja, det gør den. I Danmark har du ret til at fortryde dit køb senest 14 dage efter købet, i dette tilfælde 14 dage efter indgåelse af kreditaftalen. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, er du velkommen til at skrive det til os på kundeservice@nordcredit.dk.

→ Indberettes min kredit til SKAT?

Ja, vi indberetter automatisk alle oplysninger om din kredit til SKAT.