Kontakt os Call customer-service78793734 | Man–Fre 9–16

Hos NordCredit er det vigtigt at alle vores kunder har en god og tryg oplevelse, når der ansøges om kredit. Derfor har vi samlet de mest almindelige spørgsmål, som kan opstå, når du har en kredit hos os. Klik på et spørgsmål for at se svaret.

Spørgsmål og svar

I vores generelle vilkår og betingelser, kan du læse detaljeret om hvordan en kredit hos NordCredit fungerer. Du kan læse vores generelle vilkår og betingelser ved at trykke her.

Vores fleksible kreditkonto er som et kreditkort, men online. Du kan få en kreditgrænse på op til 20.000 kroner. Du kan derefter bruge den kredit, du er blevet bevilliget, som du ønsker. Du betaler kun renter for det beløb, du rent faktisk bruger.

Långiveren er GF Money Consumer Finance Denmark Aps, en udbyder af moderne finansielle løsninger. Vores organisationsnummer er 38003399, og vi tilhører den europæiske fintech-gruppe GF Money. Vi har udbudt lån til kunder i Danmark siden 2017.

Den nominelle rente er 22,5%. De samlede omkostninger for en udbetaling på 5.000 kroner som betales tilbage over 12 måneder, hvor kreditten betales i lige store månedlige rater på 469 kroner, er i alt 5630 kroner, hvor 630 er kreditomkostningerne. Dette gælder hvis ingen tillægstjenester tilvælges, som for eksempel straksudbetaling og betalingsfrie måneder. ÅOP er 24,97%

Der opkræves en månedlig rente på 1,88% på de udbetalinger, du har foretaget. Hvis du ikke bruger vores tillægstjenester, er der ingen andre omkostninger forbundet med kreditten. Hvis du vælger at foretage en yderligere udbetaling efter den første udbetaling, er omkostningerne 20% af udbetalingsbeløbet - dog mindst 45 kroner og højst 395 kroner. Hvis du ønsker at betalingen kommer øjeblikkeligt, vil der pålægges straksudbetalingsgebyr på 30% af udbetalingsbeløbet, dog mindst 45 kroner og højst 1199 kroner. Hvis du vil gøre brug af en betalingsfri måned, er omkostningerne 295 kroner. Hvis du ansøger om og får tildelt en forhøjelse af kreditgrænsen, koster forhøjelsen 295 kroner.

Du skal:
- Være fyldt 20 år
- Have et NemID
- Bo på en dansk folkeregisteradresse
- Have et dansk telefonnummer
- Have en konto i en dansk bank
- Du skal have en Rådighedsbeløb på mindst 6.720 dkk

Vi tilbyder kredit til kunder med en sund økonomi. Derfor tilbyder vi ikke kredit til kunder, der er registreret hos Debitorregistret eller Experian (RKI).

Vi foretager en ny vurdering af hver ansøgning. Hvis dine oplysninger ændres, kan du søge om en kredit igen i vores dashboard.

Når du ansøger om en kredit hos os, giver vi dig den maksimale kredit, som vi vurderer, at din økonomi kan håndtere. Du vælger derefter selv, hvor meget af kreditgrænsen du udnytter. Når du ansøger, kan du vælge dit udbetalingsbeløb inden for den kreditramme, som du tildeles.

Typisk vil du kunne hæve din kreditgrænse efter at have betalt rettidige afdrag i tre måneder. Hvis du har mulighed for at hæve din kreditgrænse, vil du kunne ansøge om dette via din profil. Når du ansøger om at øge din kreditgrænse, foretages en ny kreditvurdering af dig.

Kravene for at kunne hæve din kreditgrænse er, at du skal have betalt alle fakturaer til tiden i mindst tre måneder i træk for at være i stand til at hæve kreditgrænsen og blive godkendt i en ny kreditvurdering.

Hvis du har mulighed for at øge din kreditgrænse, vises en knap på din profil. Hvis du ikke ser en knap, kan din kreditgrænse ikke øges.

Hvis du har ansøgt om kredit og er blevet godkendt, vil den valgte udbetaling blive udbetalt efter 48 timer. Hvis du har valgt straksudbetaling, udbetales beløbet direkte til dig umiddelbart efter din kreditbeslutning.

Alle udbetalinger herefter, udbetales i udgangspunktet efter 48 timer, medmindre der tilvælges straksudbetaling, der er en ekstra service, du kan betale for.

Vi understøtter i øjeblikket straksudbetalinger til alle danske banker.

Bemærk, at der kan ske forsinkelser i banktjenester eller andre problemer, der også påvirker vores tjenester.

Hvis du allerede har en kredit hos os, kan du foretage nye udbetalinger via din profil. Du kan også ringe til os på 78793734. .

Kontroller at alle fakturaer er betalt, da ubetalte fakturaer forhindrer udbetalinger. Din kreditgrænse kan også opbruges, du kan undersøge dette på din profil eller ved at kontakte kundeservice. Din økonomi kan også have ændret sig, hvilket kan betyde, at udbetalinger gøres utilgængelige i en periode, hvis du eksempelvis har modtaget en betalingsanmærkning eller har afdrag på anden gæld.

Du faktureres en gang om måneden, fakturaen sendes den 23. i hver måned og indeholder dine udbetalinger, eventuelle gebyrer og påløbne renter for den sidste 30-dages periode. Du kan vælge at betale hele gælden eller at betale de minimale månedlige omkostninger, hvilket afhænger af, hvor stor din gæld er.
Den mindste månedlige betaling skal betales 10 dage efter fakturaen er sendt.

Hvis du ønsker at betale hele det skyldige beløb tilbage, kan du udregne beløbet via din profil eller ved at kontakte kundeservice på telefon 78793734 eller email kundeservice@nordcredit.dk

Ja, du kan til enhver tid betale et større beløb end det minimale månedlige afdrag direkte via din faktura. Du kan finde oplysningerne på din profil eller ved at se på den faktura, der sendes til dig. På samme måde kan du også betale hele din gæld til os.

Ja, det an du. I Danmark har du ret til at fortryde senest 14 dage efter indgåelse af kreditaftalen. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, er du velkommen til at skrive det til os på kundeservice@nordcredit.dk. Når du fortryder lånet, skal du betale os de forløbne renter, indtil din betaling har nået os.

Ja, vi tilbyder en betalingsfri måned til dig, der har betalt din kredit til tiden. Du skal have betalt fire fakturaer i træk rettidigt for at kunne opnå en betalingsfri måned. Du kan bruge denne service op til to gange om året.

Det tager typisk 1-3 hverdage, før vi kan se din betaling. Det afhænger af, hvornår du foretog betalingen, og hvilken bank du foretager betaling fra. Du kan se, om din betaling har nået os ved at besøge din profil. Du modtager altid en SMS fra os, når en betaling registreres.